رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درگفت وگو با پانا :

پیش بینی گرانی میوه شب عید /وزارت جهاد تدابیر جدی بیندیشد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با اشاره به پیشنهاد بخش خصوصی برای ذخیره و انبارسازی میوه به دولت گفت : به طور حتم باید تدابیر جدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای میوه شب عید صورت گیرد در غیر این صورت امکان گرانی زیاد میوه شب عید به دلیل یخ زدگی مرکبات امسال قابل پیش بینی است .

کد مطلب: ۵۶۸۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

حسین مهاجران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد : وانت بارهایی که در میادین بار جابه جا می کنند ملزم هستند مبالغی را به شهرداری پرداخت کنند و ممکن است از 12 شب تا 12 ظهر چندین بار به میدان مراجعه کنند و به همین دلیل مبالغی را بابت تردد در میادین پرداخت می کنند و از کامیون ها حدود20 هزار تومان دریافت می شود.

وی افزود: میوه ای که از سوی واحدهای میوه فروشی خریداری می شود که مقداری ضایعات داشته و پول ظرف آن نیز کسر می شود که این مبالغ سود واحد میوه فروشی است و متاسفانه واحدها برای تامین هزینه های واحد خود گران فروشی می کند بنابراین اگر این هزینه های سربار حذف شده یا عقلایی شود قیمت ها در سطح شهر نیز منطقی تر خواهد بود .

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درباره وضعیت قیمتی میوه عنوان کرد: پرتغال شمال همه کشور را پرکرده و قیمت آن نیز منفی است اما نرخ پرتغال ،نارنگی و گریپ فروت جنوب افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در برخی اقلام مانند پرتغال شاهد افزایش20 تا 50 درصدی هستیم .

وی در خصوص وضعیت میوه شب عید و احتمال گرانی میوه گفت : پرتغال های شمال که اکنون به مقدار زیاد توسط دوره گردها و وانت بارها در سطح وسیع درشهرها به فروش می رسد و کیفیت بسیاری از آنان نیز بسیار پائین است میوه هایی است که هر سال انبار می شد وبرای مصرف شب عید در بازار عرضه می شد .

مهاجران عنوان کرد: به طور حتم باید تدابیر جدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای میوه شب عید صورت گیرد در غیر این صورت امکان گرانی زیاد میوه شب عید قابل پیش بینی است .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بخش خصوصی توانمندی که قابلیت انبار و ذخیره سازی میوه را داشته باشد وجود دارد ، عنوان کرد:بله بخش خصوص توانمند برای ذخیره وانبارسازی میوه وجود دارد و پیشنهادی هم به وزارت جهاد کشاورزی داده شده که برای ذخیره سازی به دولت کمک کنند و قبل از سرما و یخ زدگی نیز اتحادیه بارفروشان مقرر داشت بدون یارانه کارذخیره سازی میوه را انجام دهند اما بعد از یخ زدگی مدیریت کار از دست بخش خصوصی خارج شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار