مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

تشکیل تیم متخصص جهت رفع مشکلات آسیب های روانی، اجتماعی ضروری است

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی با اشاره به جایگاه نقش همسالان در آسیب های اجتماعی گفت: تشکیل تیم مشاوران متخصص جهت رفع مشکلات آسیب های روانی، اجتماعی ضروری است.

کد مطلب: ۵۶۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در نشست کمیته مداخله در بحران با هدف پیش گیری و کاهش آسیب های روانی ، اجتماعی دانش آموزان ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه در معلمان مدارس بیان کرد: حوزه های مختلف آموزش و پرورش تعاملات درون سازمانی خود را تقویت نمایند و در کنار تئوری پردازی عمل را فراموش نکنند .

وی افزود: همه ی نهادها و دستگاههای اجرایی و آموزشی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های روانی ، اجتماعی دانش آموزان همکاری بیشتری داشته باشند.

علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه نقش همسالان در آسیب های اجتماعی افزود: تأثیر گروه همسالان ودوستان در رشد شخصیت افراد کمتر از تأثیر خانواده نیست؛ چرا که فرد پس از خانواده، منحصرا زیر نفوذاین گروه قرار می گیرد.

وی ، همچنین بر اجرای طرح سنا و ایجاد مدارسی با رویکرد ایجاد شادابی و نشاط در دانش آموزان و تخصیص نیروی مدد کار به مرکز مشاوره روانشناختی استان تاکید کرد.

شورزاده گفت: نظارت جدّی والدین نسبت به دوست یابی فرزندان و ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت، آرامش، صفا و صمیمیت و درک متقابل والدین و فرزندان از جمله وظایف خانواده ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار