توجه خاص به نهادتعلیم وتربیت به اعتلای کشورمی انجامد

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش خراسان رضوی درجلسه ی شورای آموزش وپرورش شهرستان رشتخوارگفت:دستگاه تعليم و تربيت نقشی منحصر به فرد درتوسعه وارتقا ی جامعه دارد و درك درست از موقعیت اين نهاد به اعتلای کشورمی انجامد.

کد مطلب: ۵۶۷۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده درسفربه شهرستان رشتخوارضمن بازديد از مدارس و مراكز آموزشی در كلاس درس دانش آموزان حاضر شد و از زحمات و تلاش هاي صادقانه معلمان قدرداني نمود.

دستگاه تعليم و تربيت نقشی منحصر به فرد درتوسعه وارتقا ی جامعه دارد و درك درست از موقعیت اين نهاد به اعتلای کشورمی انجامد

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش خراسان رضوی باحضور درروستای احمدآباد از پروژه ی سالن ورزشی نیمه تمام این روستا بازدید وبا حضور درآموزشگاه های شهید شبانی وشهید عبداللهی روستای ملک آباد درجمع دانش آموزان این مدارس به سیاست ها وراهبردهای آموزش وپرورش استان اشاره کرد.

خدابنده درادامه باهمراهی خالقداد عرب فرماندارشهرستان رشتخوار از هنرستان فنی باقرالعلوم(ع) ،هنرستان کشاورزی دکترعلوی واردوگاه آیت الله خامنه ای و آموزشگاه شهدای روستای باسفر، آشپزخانه مرکزی کانون فرهنگی وتربیتی امام خمینی (ره) آموزشگاه متوسطه نمونه دخترانه ی محدثه شهررشتخوار بازدید نموده وضمن گفت وگو با همکاران این آموزشگاه ها درجریان مسائل ومشکلات مدارس وهمکاران قرارگرفته و از دانش آموزان فعال و برتر در حوزه هاي آموزشي و پرورشي تشكر نمود و هداياي را به آنها تقديم نموده درمورد پیگیری این مسائل قول مساعد داد.

معاون توسعه مدیریت و پشتيباني آموزش و پرورش استان همچنین در كميته هماهنگي و برنامه ريزي آموزش و پرورش رشتخوارشرکت نمود.

خدابنده در شوراي آموزش و پرورش شهرستان كه باحضورروساي ادارات ومديران مدارس درسالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد باتسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنين درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و يار ديرين امام (ره) و مقام معظم رهبري وسالروزشهادت امیرکبیرقهرمان مبارزه با استعمارآموزش وپرورش رامحورتوسعه همه ابعادجامعه خواند وگفت: دستگاه تعليم و تربيت نقشی منحصر به فرد درتوسعه وارتقا ی جامعه دارد و درك درست از موقعیت اين نهاد به اعتلای کشورمی انجامد.

وی پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگيان، كمك سرانه مدارس، نگاه ويژه به مدارس مناطق كم برخوردار و.... را از جمله اقدامات چند ماه اخير آموزش و پرورش و دولت عنوان كردو ساماندهي و سازماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش را يك ضرورت اولويت دار خوانده و به اقدام رضايت بخش ساماندهي و سازماندهي نيروي انساني در شهرستان رشتخوار اشاره کردو كسب رتبه برتر استاني شوراي آموزش و پرورش رشتخوار و ديگر توفيقات آموزش وپرورش این شهرستان را نتیجه ی تعامل موثر و مفيد، برنامه ريزي صحيح و مشاركت همگاني عنوان کرد.

معاون مديركل آموزش وپرورش با اشاره به اولویت کیفیت وعدالت وتوجه به مناطق محروم درسیاست های راهبردی دستگاه تعلیم وتربیت درمورد نيازهاي مدارس این شهرستان قول پیگیری ومساعدت داد.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش استان درپایان ضمن قدرداني از نگاه ويژه ائمه جمعه، فرماندار و مسئولين و اقشار مختلف به آموزش و پرورش گفت؛ تعامل خوب آموزش و پرورش شهرستان با ادارات و بخش هاي مختلف مشهود است.

كميته ها و كارگروه هاي حمايت از دانش آموزان محروم علاوه بر اداره كل در ادارات شهرستان تشكيل گردید

حسن مرد مشاور مناطق محروم مدير كل نیزدراین جلسه به تشكيل كميته حمايت از مناطق محروم و دانش آموزان نيازمند در اداره كل آموزش و پرورش استان اشاره کردو گفت؛ در راستاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و كيفيت و عدالت آموزشي و پرورشي كميته ها و كارگروه هاي حمايت از دانش آموزان محروم علاوه بر اداره كل در ادارات شهرستان نيز تشكيل گردیده كه مورد تاكيد مدير كل مي باشدو بسته هاي حمايتي براي مدارس مناطق كم برخوردار درنظرگرفته شده است كه به زودي به شهرستان هاي مربوطه ارسال خواهد شد.

شهرستان رشتخوار با پراكندگي جمعيتي بالاي ۸۰ درصد در سطح روستا ها توجه ويژه به مدارس شبانه روزي رامی طلبد

خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار نیزدراین جلسه باتاکید بر تكريم وتوجه ویژه به جایگاه معلمان گفت: در بحث توسعه فرهنگ پرورش و تعليم و تربيت، معلمان نقش بسيار بزرگي بر عهده دارند كه اين نقش بر دوش فرهنگيان شايسته به درستي انجام مي پذيرد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان در ادامه از جامعه فرهنگيان و معلمين زحمتكش در اين شهرستان تقدير کردوگفت:با توجه به توسعه متوازن آموزش و پرورش همواره نيازمند توجه ويژه از سوي مسئولين است، چرا كه بزرگترين رسالت يعني تربيت نيروي انساني در همين مدارس شكل مي گيرد.

وي همچنين گفت: شهرستان رشتخوار با پراكندگي جمعيتي بالاي ۸۰ درصد در سطح روستا ها نيازمند توجه و رسيدگي ويژه به مسائل پيرامون مدارس شبانه روزي است، تا با اين توجه و رسيدگي شرايط هر چه بهتر حضور دانش آموزان روستايي را براي فراگيري و علم آموزي فراهم كنيم.

افزوده شدن ۸۵ كلاس درس وتجهیز ۵۳ آموزشگاه رشتخواربه سيستم گرمايشي استاندارد دردولت تدبیروامید

مدير آموزش و پرورش شهرستان رشتخوارنیزدراین جلسه گزارش كوتاهي از اقدامات انجام شده و دستور كار جلسه ارائه کرد و افزود: در سه سال اخير ۸۵ كلاس درس درشهرستان ساخته شده و يا درحال ساخت است و تعدادي از آنها در دهه مبارك فجر امسال افتتاح خواهد شد و ۵۳ آموزشگاه به سيستم گرمايشي استاندارد مجهز شده و ساخت نمازخانه، تعمير و تجهيزمدارس، راه اندازي مراكز يادگيري محلي، پژوهش سرا و...را دیگراقدامات انجام شده عنوان نمود.

محمد قاسم پور همچنین گفت؛ با وجود تلاش و توجه خوب دولت و اداره كل آموزش و پرورش به شهرستان رشتخوار و همراهي و توجه ويژه نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، بازهم مدارس اين شهرستان نياز به توجه خاص دارد كه با تشكيل كارگروه حمايت از مناطق محروم و مدارس نيازمند اميد است شاهد مساعدت ويژه به این شهرستان باشيم.

پوشش 170نوآموز در7منطقه روستایی وشهری با حمایت اداره کل آموزش وپرورش استان

اسماعيل فلاح معاون آموزش اداره رشتخوارنیزدراین جلسه به بيان نكاتي پيرامون پيش دبستاني ها و جذب نوآموزان و اهميت فراگيري آموزش هاي لازم با شيوه هاي خلاقانه و مناسب به نوآموزان پرداخت وبه پوشش 170نوآموز در7منطقه روستایی وشهری با حمایت اداره کل آموزش وپرورش استان اشاره کرد.

شایان ذکراست در اين بازديد يك روزه علاوه بر مدير آموزش و پرورش، فرماندار شهرستان، بخشداران، روساي شوراهاي اسلامي بخش، شهر و شهرستان و تعدادي از مسولين ادارات و نهادها و مسئول دفتر نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي مشاورامورمناطق محروم مدیرکل ، رییس اداره تعاون واموررفاهی اداره کل ومشاوراقتصادی ومسئول دفترمعاونت دکترخدابنده معاون مدير كل را همراهي نمودند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار