مدیر اجرایی مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر در استان فارس خبر داد :

مشارکت نیم میلیونی دانش آموزان و فرهنگیان فارس درپرسش مهر ریاست جمهوری

مدیر اجرایی مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر ریاست جمهوری در استان فارس گفت: در هفدهمین سال پرسش مهر ریاست جمهوری بیش از نیم میلیون دانش آموز، فرهنگی و اولیای دانش آموزان فارس به پرسش رییس جمهور پاسخ دادند.

کد مطلب: ۵۶۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس ،سعید رضا کامرانی با اعلام این خبر گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری هفدهمین سال خود را سپری می کند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری نیز پرسش هایی توسط رییس جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی مطرح شد که با مشارکت حداکثری همکاران فرهنگی ، دانش آموزان و اولیاء آنان ، همراه بود.

وی گفت: سؤالات پرسش مهر امسال در قالب « خشونت از کجا نشأت می گیرد ؟، چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ ، چگونه در برابر خشونت باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشور و جامعه ای ، دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟ و چگونه می توانیم جامعه ، منطقه و جهانمان را از خشونت برهانیم؟» عنوان شده است.

کامرانی با بیان اینکه" پرسش مهر، همواره بازتاب های فرهنگی ، اجتماعی ، هنری و سیاسی را به همراه داشته و نتایج آن مورد استفاده دولتمردان قرار گرفته است"گفت: در این دوره از اجرای پرسش مهر 588 هزار و 597 نفر دانش آموز ، فرهنگی و اولیای دانش آموزان استان فارس به سؤال ریاست جمهوری پاسخ دادند.

وی افزود: از این تعداد 311 هزاز و 944 نفر دانش آموز دختر ، 179 هزار 628 نفر نفر دانش آموز پسر ، 6 هزار و 999 همکاران فرهنگی خواهر ، 4 هزار و 473 نفر همکاران فرهنگی برادر و 85 هزار و 553 نفر از اولیاء دانش آموزان در این فراخوان ، شرکت نمودند.

رییس اداره فرهنگی ، هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت:از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه پرسش مهر در شیراز، تعداد 17 هزار و 730 اثر به مرحله استانی راه یافته است .

کامرانی با بیان اینکه منتخبین مرحله کشوری پرسش مهر مورد تجلیل رییس جمهور و مسئوولین کشوری قرار می گیرند، افزود: تعداد 12000 دلنوشته منتخب مربوط به اولیاء دانش آموزان هم پس از صحافی به همراه آثار فرهنگی و هنری در حاشیه مراسم تجلیل در تهران به نمایش در می آید.

عضو شورای تربیتی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت : با توجه به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر این که فرهنگیان و دانش آموزان از برترین اقشار جامعه هستند ، همه ساله رییس جمهور با طرح موضوع و سئوالی از این قشر ، به دنبال فضاسازی و به چالش کشیدن موضوعاتی هستند تا در برنامه ریزی ، سازماندهی و اهداف کلان کشور ، نظرات آنان را لحاظ کنند.

کامرانی خاطر نشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش فارس با تلاش و برنامه ریزی مناسب همواره از مدعیان اصلی این طرح بوده به گونه ای که درسه سال گذشته توانسته مقام اول کشور را در بین 32 استان کشور، احراز نماید.

دبیر اجرایی مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در استان فارس ادامه داد:در سال تحصیلی جاری، مسابقات پرسش مهر در بخش همکاران فرهنگی در رشته های ، شعر، داستان نویسی ، مقاله پژوهشی ، وبلاگ ، فیلم کوتاه ، نمایشگاه نویسی ، خوشنویسی ،نقاشیخط ، نقاشی، طراحی ، گرافیک ، عکاسی اجرا شد.

وی افزود: در بخش دانش آموزی نیز این مسابقات در رشته های : شعر ،داستان ، مقاله پژوهشی ، سخنوری ، وبلاگ ، فیلم کوتاه ، سرود همگانی ، خوشنویسی ، نقاشیخط ، نقاشی ، طراحی ، گرافیک ، عکس و در بخش اولیای دانش آموزان نیز در رشته دلنوشته برگزار شد.

کامرانی گفت : جامعه ای که در آن نقد و پرسشگری وجود نداشته باشد رو به افول است و با تقویت مشارکت همگانی در سازندگی کشور و ارائه راهکار ها ، باید بستری را مهیا کنیم که اجتماعی پویا و کارآمد داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار