فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

توجه به وضعیت محرومان ومستضعفان وظیفه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت :انقلاب اسلامی ما در طول راه خود با دشمنی‌ها و مشکلات بسیاری از جمله ،جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی روبرو بوده، اما رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان همواره وظیفه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

کد مطلب: ۵۶۷۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ،سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری ، در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی روستای شهید جعفری (سیمون) ، با گرامیداشت قیام 19 دی مردم قم و تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و ارتحال آیت‌اللّه هاشمی رفسنجانی و تجلیل از خیرین و ارگانهایی در این امر همت خود را به کار بستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سیل پنج سال پیش در استان گلستان به وقوع پیوست و بخشی از مردم گلستان به شهرستان اسلامشهر مهاجرت کردند، همه ما میدانستیم که کمک و توجه به محرومان و مستضعفان در واقع کار اصلی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و براین اساس سامان دادن به وضعیت این عزیزان، از اهداف انقلاب اسلامی ودرراستای برقراری عدالت و برابری اجتماعی بود. .

وی در ادامه تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما در طول راه خود با دشمنی‌ها و مشکلات بسیاری از جمله ،جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی روبرو بود، اما رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان همواره وظیفه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

جعفری ضمن عذرخواهی از مردم محروم روستای سیمون اسلامشهر گفت: من از طرف همه دولت‌ها از زمان جنگ تاکنون، از مردمی که پس از سیل گلستان چنین زندگی و شرایط سختی را تحمل کردند، عذرخواهی می‌کنم،زیرا ما نتوانستیم زودتر شرایط مناسب را برای شما فراهم کنیم .

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتش، به آیاتی از سوره ملک در قرآن مجیداشاره و تصریح کرد: هدف خداوند از آفرینش بشر این بوده که بداند کدام‌یک از ما در انجام امور خیر، از دیگری پیشی گرفته و عمل صالح و نیکو انجام می‌دهیم .

جعفری گفت: درشروع انقلاب اسلامی گروه‌هایی با عنوان جهاد سازندگی جهت رفع محرومیت‌ در بسیاری از مناطق کشور حضور یافتند، که متأسفانه با شروع جنگ این اقدامات برای چند سالی به فراموشی سپرده شد، اما اکنون بامنویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حمایت‌های سپاه پاسداران و تشکیل گروه‌های سازندگی، محرومیت زدایی در بیشتر مناطق کشور نهادینه و به امری سراسری تبدیل شده است. .

وی در ادامه به مسئولیتهای سپاه پاسداران در عرصه های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ ضرورت بر این بود که سپاه پاسداران در میدان جنگ حاضر شود وسپس سپاه در عرصه‌های فرهنگی و سازندگی وارد شد و البته تحقق این مهّم بدون کمک های مردمی امکانپذیر نبود، زیرا مردم می‌توانند با هماهنگی ،مشکلات را به دستگاه‌های دولتی انتقال دهند .

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم ساکن در حاشیه استان تهران بزرگ و از جمله شهرستانهای رباط‌کریم و اسلامشهر با مشکلات بسیاری روبرو هستندو مسئولان باید برای برطرف شدن آن گام‌های عملیاتی مؤثری بردارند،

جعفری گفت: امروز شاهد افتتاح 49 واحد مسکونی در روستای شهید جعفری اسلامشهرهستیم، ولی باید بدانیم تنها هدف ما بحث مسکن و ایجادزیرساخت‌هایی از جمله آب و گاز مطرح نیست، بلکه بدر کنار این موارد بایداقدامات فرهنگی را انجام دادو زمینه کار همراه با کرامت و ارزش انسانی برای محرومان فراهم شود .

وی با اشاره به چهار مورد مهم مسکن، اشتغال، سلامت و فرهنگ به عنوان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و آبادانی خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه در تحقق چهار مورد مذکور، باید الگویی برای دستگاه‌های دولتی در امر سازندگی باشد .

/خبرنگار : ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار