امام جمعه اردبیل:

شعارهای انقلاب ، گمشده بشریت امروز در دنیاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شعارهای آرمانی انقلاب اسلامی ، گمشده بشریت در دنیای کنونی است گفت: شهیدان گرانقدر در راه تحقق این شعارها راه شهادت رفتند.

کد مطلب: ۵۶۷۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در یادواره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج و شهیدان محله محمدیه اردبیل افزود: چشم پوشی از ظواهر دنیا ، پرهیز از رفاه طلبی و دنیاپرستی ، پرهیز از مال حرام خوری و بالاخره ایمان خالصانه به ولایت از جمله آرمان های مقدس شهیدان هستند .
وی با بیان اینکه یادواره های نکوداشت مقام شهیدان و بیان چند خاطره و خواندن شعر در ارتباط با شجاعت و رشادت های شهدای والامقام کافی نیست اظهار کرد: بهترین تکریم شهیدان انتقال آرمان ها ، افکار متعالی ، درس های انسانیت ، اخلاق و مرام ارزشمند این عزیزان به نسل امروز می باشد که به شدت به فراگیری آنها نیازمند هستند .
امام جمعه اردبیل توطئه های دشمنان را در دنیای امروز بسیار پیچیده دانست و گفت: هر چند امروز ما در سایه خون با برکت شهیدان و نیز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در درون سرزمین خودمان از لحاظ نظامی و مادی در امنیت به سر می بریم اما جنگ نرم و حجم سنگین بمباران تبلیغاتی نظام سلطه و بدخواهان این مرز و بوم مرزها را پیموده و اکنون در درون کشور نبرد سختی را علیه باورها ، ارزش ها و داشته های پر بهای ما آغاز کرده است .
عاملی افزود: کانال ها و شبکه های مختلف تلویزیونی ، رادیویی ؛ ماهواره ای ، سایت ها و دیگر ابزارهای پیشرفته ارتباطی به شکل مرتب و سیل گونه انواع شایعه ها ، دروغ ها ، شبهه ها و بهتان های ناروا را به جامعه سرازیر کرده و با رخنه به مقدس ترین نهادهای جامعه مانند خانواده سعی دارند باورها ، شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند .
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران هزینه های فراوانی را برای این انقلاب و دستاوردهای مهم آن پرداخته و در دنیایی که نظام های زوگو و سلطه گر قصد حاکمیت بر کشورهای دیگر را دارند این ایران اسلامی است که به عنوان یکی از آرمان های بزرگ شهیدان سرنوشت خویش را خود در دست گرفته و زیر یوغ بیگانگان و ظالمان نمی باشد .
عاملی شهیدان را چراغ هدایت در دنیای طوفانی و پرتلاطم کنونی دانست و یادآوری کرد: وظیفه ما این است که در کنار برگزاری مراسم های تکریم از این عزیزان توشه سفر برای آینده بگیریم .
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از این مصیبت ابراز تاسف کرده و ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری ، خانواده مکرم آن فقید و همه ملت ایران خواستار علو درجات برای آن شخصیت بزرگ انقلابی کشورمان شد .

گفتنی است:اردبیل که به خاطر پیشینه غنی مذهبی و تاریخی خود از گذشته های دور به القابی مانند دارالارشاد ، دارالایمان ، دارالامان و دارالعرفان شهرت یافته بیش از سه هزار و 400 شهید تقدیم کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار