همکاری آموزش وپرورش و حوزه های علمیه در تزکیه نسل جوان اثرگذار است

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: نسل جوان در حال حاضر در معرض آسیب های بسیاری قرار دارد و می توان با همکاری حوزه ها و آموزش و پرورش مسیر صحیح را به آنها نشان داد.

کد مطلب: ۵۶۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، سلیمان محبی در گردهمایی کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به همکاری عمیق روحانیون با آموزش و پرورش در گذشته اظهار داشت: روحانیونی همچون شهید مرتضی مطهری، بهشتی ، باهنر و دیگر روحانیون برجسته در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و ایجاد تزکیه در محیط آموزشی بسیار تاثیر گذار بوده و امروزه هم روحانیون در دستگاه تعلیم و تربیت و بخش های مدیریتی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

محبی گفت: از سال 79 تفاهم نامه ای به صورت رسمی بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مبنی بر همکاری این دو دستگاه جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت بسته شد و هر ساله این تفاهم نامه به صورت کاملتر ارائه می شود.

وی همچنین با اشاره به اسناد بالادستی گفت: در سند تحول بنیادین نیز بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان تاکید شده است که همکاری روحانیت را در سه بخش آموزش، تالیف کتب درسی با توجه به رده بندی سنی و جغرافیایی و همچنین فعالیت های تبلیغی درجهت پرورش و تزکیه دانش آموزان پر رنگ تر می کند.

محبی افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش استان کرمانشاه با روحانیت ارتباط موثری داشته است و تا کنون بیش ار 2 هزار دانش آموز با امامان جمعه ملاقات داشته اند و همچنین 261 مبلغ دینی در مناسبت های مختلف به ویژه محرم و صفر جهت برپایی مراسم عزاداری به مدارس اعزام شده اند.

برگزاری صدو یازده جلسه توانمند سازی توسط حوزه علمیه و مجموعه فرهنگی امام منتظر(عج) و همچنین استقرار 22 روحانی به صورت ثابت در مدارس خاص از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد از دیگر تعاملات آموزش و پرورش و حوزه علمیه می باشد.

وی همچنین از حضور 527 امام جماعت برای اقامه فریضه نماز در مدارس خبر داد و گفت: از این تعداد 250 نفر آقا و 277 نفر خانم هستند که بیش از 60 هزارنفر دانش آموز نیز در انجام این فریضه شرکت کردند و همچنین 102 نمازخانه تجهیز و مفروش شده است.

محبی از کسب رتبه اول اقامه نماز در بین دستگاه های استان برای 2 سال پیاپی خبر داد و گفت: استان کرمانشاه همچنین موفق به کسب رتبه برتراقامه نماز در بین آموزش و پرورش کل کشور نیز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه باید یک ساماندهی حساب شده برای افزایش همکاری ها بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برای هدایت نسل جوان در مسیر صحیح صورت بگیرد گفت: تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و آسیب های اجتماعی لباس جدید به تن کردند و در حال به روز شدن هستند و باید جوانان در مسیر صحیح تکنولوژی هدایت کرد.

این گردهمایی با حضور معاون همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مدیر کل آموزش و پروش و معاونین پرورشی، ریاست حوزه علمیه استان و مدیران حوزه علمیه کرمانشاه جهت پررنگ شدن ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار