فعالیت 2 هزار کتابخانه درمدارس استان زنجان

مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان در همایش منطقه‌ای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اظهار کرد:درمدارس استان زنجان 2هزار کتابخانه فعالیت دارند.

کد مطلب: ۵۶۷۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مرتضی تمجیدی در همایش منطقه‌ای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان زنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگ‌ساز باید در زمینه کتاب و کتابخوانی وقت بیشتری بگذارد.
وی با اشاره به اینکه کمتر کسی هست که از شرایط کتاب و کتابخوانی در کشور راضی باشد، تصریح کرد: باید چاره‌ای برای شرایط موجود فکری اندیشیده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی انسان‌ها و جامعه مدیون کتابخوانی است، اضافه کرد: باید احساس نیاز به مطالعه در جامعه ایجاد شود.
تمجیدی با پائین خواندن تیراژ کتاب‌ها در کشور اظهار کرد: گاهی برای کم بودن سطح مطالعه در کشور دلایلی مطرح می‌شود که جای بررسی و تأمل دارد.
وی گرانی کتاب و نبود وقت را از جمله دلایل مطرحی در زمینه کم بودن سطح مطالعه خواند و گفت: این در حالی است که علت اصلی این موضوع عدم احساس نیاز در زمینه مطالعه کتاب است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مطالعه کتاب برای رفع خستگی روحی و روانی لازم است، بیان کرد: استفاده از کتاب در اوقات فراغت مردم نیز باید فراگیر شود.
تمجیدی با اشاره به عوامل موثر در افزایش سطح مطالعه از جمله در بین خانواده و رسانه‌ها اضافه کرد: در این راستا توسعه کتابخانه‌ها نیز نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌های مدارس شرایط خوبی ندارند، تصریح کرد: فضای فیزیکی کتابخانه‌ها، حجم کتاب‌ها و فعالیت کتابداران از جمله مشکلات این مکان‌ها است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌های داخل کتابخانه‌های مدارس جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیستند، اضافه کرد: از 2 هزار کتابخانه موجود در مدارس تعداد کمی استانداردهای لازم را دارند.
تمجیدی با بیان اینکه باید در فکر چاره باشیم، تاکید کرد: نمی‌شود با انداختن مسؤولیت به گردن همدیگر از خود سلب مسؤولیت کرد و باید به فکر پیش‌بینی راهکارهای لازم در این زمینه بود.
وی با اشاره به اینکه باید در بین دانش‌آموزان احساس نیاز را ایجاد کنیم، افزود: در این راستای باید معلمان توانمند شده و دوره‌های ضمن خدمت را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار