عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

تأثیر "مال" سازی در ترافیک پایتخت/ عدم توازن در پروژه‌های حمل و نقل

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اعلام اقدامات شهرداری تهران برای کاهش ترافیک پایتخت، تأثیر احداث مجتمع های بزرگ تجاری و عدم توازن میان پروژه های حمل و نقلی و افزایش ترافیک را تشریح کرد.

کد مطلب: ۵۶۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص اقدامات شهرداری تهران در طول سال های اخیر برای کاهش ترافیک تهران اظهارداشت: شهرداری تهران در این زمینه اقداماتی را انجام داده که این اقدامات مثبت و منفی بوده است. اقداماتی که صورت گرفته در امتداد فعالیت های مدیریت شهری در جهت توسعه حمل و نقل عمومی و روانسازی شهر منجر به ساخت مترو و توسعه مترو شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران در زمینه توسعه مترو و شبکه حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی انجام داده اما در بخش اتوبوس و توسعه شبکه اتوبوسرانی کمتر عمل کرده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی باید برای مردم فراهم شود، گفت: شهرداری با ایجاد شرایطی که مردم بتوانند از شبکه حمل و نقل استفاده کنند گام خوبی برداشته اما از طرفی می توانست در کمیسیون ماده 5 با پروژه هایی مخالفت کند یا در ارائه برخی مجوزها صرف نظر کند.

تأثیر مال سازی در ترافیک

وی با اشاره به تأثیر مال سازی(ساخت مجتمع های بزرگ تجاری) در ترافیک تهران نیز بیان کرد: یکسری مال ها و مجتمع های تجاری در طول مسیرهایی ساخته شده که یا اتوبان هستند مانند مجتمع کوروش یا اینکه در مسیرهایی احداث شده که پیوست اجتماعی و ترافیکی آن لحاظ نشده است.

قناعتی در ادامه افزود: با توسعه مجتمع های تجاری در برخی گذرها، خیابان ها و اتوبان ها، شهر با مشکل مواجه شده است. شهرداری می توانست با جلوگیری از برخی پروژه ها همچون کوروش، پالادیوم، اطلس مال و تره بار فرمانیه شرایطی را فراهم کند که فضا برای تردد خودروها روان باشد یا اینکه تدابیری اتخاذ می شد که مجتمع های تجاری به خارج از شهر برده شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ناهماهنگی مجتمع های خیابان نیاوران و ترافیک در این خیابان گفت: تا پنج سال آینده مردمی که در محدوده منطقه 1 و در مسیر خیابان نیاوران زندگی می کنند، با این حجم ترافیک به دلیل اینکه راه ترددی وجود ندارد از این محدوده فرار می کنند.

عدم توازن میان پروژه های حمل و نقلی و افزایش ترافیک در تهران

وی در خصوص تأثیر عدم توازن میان پروژه های حمل و نقلی و افزایش ترافیک در تهران گفت: قطعا همینطور است. پروژه های حمل و نقل به شکل حلقه بهم متصل هستند. با توجه به اینکه شبکه های حمل و نقل به یکدیگر متصل هستند، بنابراین هر مسیری که طی می شود نیز حلقه وار است.

قناعتی تصریح کرد: در شهر تهران هنوز نتوانسته ایم رویکردی که شورا دارد تا طی آن وسایل حمل و نقل عمومی در شعاع 300 متری منازل افراد باشد، محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار