ثبت بیشترین میزان بارش‌ از ابتدای مهرماه در ایستگاه دیناسرای مازندران

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بیشترین میزان بارش‌ از بتدای مهرماه سال جاری در ایستگاه دیناسرا در استان مازندران با 768 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۵۶۷۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، طبق آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارندگی از ابتدای مهرماه جاری تا جمعه 17 دی‌ماه، به 53 میلی‌متر رسید که این مقدار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت، 80 میلی‌متر 34 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته، 120 میلی‌متر 56 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین بارش در 6 حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با 145 میلی‌متر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته 30 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله، 3 درصد کاهش داشته است.

بنابر این گزارش، کمترین میزان بارش نیز در حوضه‌های شش‌گانه اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با 4 میلی‌متر بارش ثبت شده که در مقایسه با سال آبی گذشته 88 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله، 83 درصد کاهش داشته است.

همچنین بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه دیناسرا در استان مازندران با 768 میلی‌متر و کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه‌های چابهار و هوشک سروان در سیستان و بلوچستان و رحمت آباد ریگان بم درکرمان با صفر میلی‌متر به ثبت رسیده است.

حجم بارش اول مهر تا پایان 17 دی معادل 87 میلیارد و 345 میلیون مترمکعب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار