مازندران با 123 فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را در سال جاری دارد

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در هشت ماهه سال جاری، استان های مازندران با 12، خوزستان با 110 و گیلان با 67 فوتی بیشترین و استان های خراسان شمالی با یك، خراسان جنوبی با دو و قم با سه نفر كمترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند.

کد مطلب: ۵۶۷۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، در هشت ماهه سال جاری 753 نفر بر اثر غرق‌شدگی در كشور جان خود را از دست دادند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 3.3 درصدی مواجه بوده است. از كل تلفات غرق‌شدگی 663 نفر مرد و 900 نفر زن بودند.
براساس این گزارش، در هشت ماهه سال جاری از كل تلفات غرق‌شدگی 226 نفر در رودخانه ها و 156 نفر در دریا جان باخته اند. از غرق‌شدگان در دریا 149 نفر در مناطق خارج از طرح و هفت نفر در محدوده های مجاز و ایمن سازی شده جان خود را از دست داده اند.

همچنین در این مدت 109 نفر در استخر، 60 نفر در دریاچه های مصنوعی و سد، 56 نفر در كانال ها، 26 نفر در چاه، 24 نفر در دریاچه های طبیعی و 96 نفر در سایر مكان ها بر اثر غرق‌شدگی جان باختند.

در هشت ماهه امسال استان های مازندران با 123، خوزستان با 110 و گیلان با 67 فوتی بیشترین و استان های خراسان شمالی با یك، خراسان جنوبی با دو و قم با سه نفر كمترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند.

در آبان ماه سال جاری نیز 47 نفر در كشور بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31.9 درصد كمتر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار