رئیس کمیته میراث شورای شهر به پانا خبر داد؛

آخرین وضعیت نماد میدان انقلاب/ رعایت ضوابط در ساخت میادین

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت نماد میدان انقلاب گفت: نماد جدیدی که برای میدان انقلاب اسلامی ساخته شده باید با رعایت ضوابط ساخته شود.

کد مطلب: ۵۶۶۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

احمد حکیمی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ساخت نماد جدید میدان انقلاب اسلامی اظهارداشت: به طور معمول نمادهایی که در میادین ساخته می شود و سازه ای که برای آن تعریف می شود، ضوابطی دارد که باید تأیید شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت اعضای شورا بر نماد میدان انقلاب گفت: علاوه بر اعضای شورا من هم نسبت به میدان انقلاب حساس هستم به این دلیل که یکی از نمادهای فرهنگی تاریخ معاصر کشور است و در سال 57 راهپیمایی ها به آنجا ختم می شد و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تأکید کرد: نماد جدیدی که برای میدان انقلاب اسلامی ساخته شده باید با رعایت ضوابط ساخته شود و امیدوارم در این نماد تمامی ضوابط رعایت شده باشد.

وی درخصوص تأیید نماد میدان های سطح شهر در شورای شهر تهران نیز توضیح داد: در کل لازم نیست نماد میدان ها، مانند نامگذاری خیابان ها در شورای شهر به تأیید برسد اما همینکه ضوابط در ساخت نمادها رعایت شود و مدیریت شهری آن را تأیید کنند کافی است.

حکیمی پور خاطرنشان کرد: البته اینکه چه نمادی در میدان های اصلی و قدیمی شهر تهران ساخته می شود، علاوه بر اعضای شورای شهر مردم نیز با حساسیت این موضوع را دنبال می کنند. نمادی که برای میدان انقلاب مد نظر ما قرار دارد باید در خور این میدان بوده و دارای ویژگی‌ هایی باشد که با هویت این میدان هماهنگ باشد.

برای میدان انقلاب گنبدی فیروزه‌ای با ۲۲ آب‌نما در اطراف آن پیش‌بینی شده و قرار است در ایام ۲۲ بهمن، شکل جدید میدان انقلاب رونمایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار