سومین جلسه ستاد آسیب های اجتماعی و آموزش و پرورش قزوین برگزارشد

هر چقدر جامعه پذیری بیشتری صورت بگیرد به همان نسبت آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، خشم، افسردگی، خودزنی و... در بین دانش آموزان کمتر می شود.

کد مطلب: ۵۶۶۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، سومین جلسه ستاد آسیب های اجتماعی و آموزش و پرورش استان قزوین از ساعت 8:30 صبح روز شنبه 18 دی ماه 95 با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات ادار کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد.

محسن قاسمی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری در این جلسه ضمن اشاره به این که ضعف جامعه پذیری کودکان و نوجوانان در آینده هزینه های زیادی برای جامعه در پی خواهد داشت، گفت: جامعه پذیری فرایندی است که از تمامی سیستم های جامعه تاثیر پذیرفته و در بلند مدت بر تمامی سطوح آن تاثیر می گذارد، بنابراین جامعه پذیری مناسب و برنامه ریزی شده در طول چند دهه آینده منابع انسانی توانمند را در جامعه به وجود می آورد و بی توجهی و غفلت در این زمینه جامعه را به چالش های می کشد.
قاسمی ادامه داد: هر چقدر جامعه پذیری بیشتری صورت بگیرد به همان نسبت آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، خشم، افسردگی، خودزنی و... در بین دانش آموزان کمتر می شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری تصریح کرد: جامعه امروز مخاطره آمیز بوده و سرعت تغییرات در آن بالاست و فرایند جامعه پذیری کودکان و نوجوانان باید به صورت مستمر تحت کنترل و مورد رصد قرار بگیرد.
قاسمی یادآور شد: ضمن تبیین و تشریح برنامه های عملیاتی ابلاغی شورای اجتماعی وزارت کشور به آموزش و پرورش خواستار اجرای دقیق و موثر این برنامه شد که ارزیابی و بازرسی مستمر از برنامه ها، جزو محورهای کاری دفتر اجتماعی خواهد بود.
قاسمی آموزش مهارت های ارتباطات اجتماعی سالم، آموزش مهارت های جرات ورزی، آموزش مهارت های تاب آوری به دانش آموزان خانواده های طلاق یا در معرض خطر طلاق، آموزش مهارت های مدیریت عواطف و هیجانات بلوغ را از برنامه ای اولویت دار آموزش و پرورش برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار