محمد حمزه ای در گفت و گو با پانا:

قصه ساده ای که تلاش کردیم درست روایتش کنیم

کارگردان فیلم «آذر» درباره ساخته خود گفت: «آذر» قصه بسیار ساده ای دارد که تلاش کرده ایم آن را درست روایت کنیم.

کد مطلب: ۵۶۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

محمد حمزه ای کارگردان فیلم سینمایی «آذر» که در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شرکت دارد، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره آخرین مراحل فنی فیلم خود گفت: «آذر» در حال حاضر در مرحله نهایی شدن صداگذاری قرار دارد و موسیقی گذاری آن هم به زودی توسط کارن همایون فر به پایان می رسد.

وی درباره مضمون قصه فیلم خود افزود: «آذر» قصه بسیار ساده ای دارد که تلاش کرده ایم آن را درست روایت کنیم اما این که چقدر در این هدف موفق بوده ایم، بستگی به نمایش فیلم و واکنشی دارد که مخاطب نسبت به آن نشان می دهد. باید فیلم را مخاطبان ببینند و بدانیم که عیار کار ما کجا و چقدر است.

حمزه ای همچنین ادامه داد: اگرچه اسم کارگردان معمولا هم بر پیشانی اش فیلم است، اما یک فیلم را مجموعه ای از عوامل می سازند. به نظرم مهم ترین شاخصه آذر می تواند در فیلمبرداری، تدوین و موسیقی خوب و بازی بازیگرانش باشد.

وی با اشاره به تعدد لوکیشن های مورد استفاده در این اثر سینمایی بیان کرد: ما تنها زمان کمی را برای پرداخت فیلمنامه «آذر» داشتیم اما کل کار در زمان مناسبی ضبط و ساخته شد و هیچ فشاری از نظر زمانی از سوی تهیه کننده در کار نبود. زیرا قصه ای انتخاب شده بود که تهیه کننده نسبت به جا به جایی ها و تعدد لوکیشن آن آگاه بودند.

این بازیگر و کارگردان درباره تجربه اول ساخت فیلم بلند سینمایی اش توضیح داد: اگرچه آذر اولین فیلم سینمایی من است، اما کارگردانی فیلم اولی نیستم. پیش از این فیلم های بلند زیادی برای تلویزیون ساخته ام و همیشه تلاش می کردم قواعد اصولی و استانداردهای فیلمسازی در سینما را در آن ها رعایت کنم و تنها تفاوت شان با آذر در مدیومی بود که از آن نمایش داده می شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار