رئیس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

برگزاری جشنواره قصه گویی با هدف آموزش مفاهیم ارزشی به دانش آموزان

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال با توجه به شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، برنامه قصه گویی با هدف آموزش غیرمستقیم مفاهیم ارزشی به دانش آموزان دوره ابتدایی در سطح مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی از 28 آذرماه تا 4 دی ماه برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۵۶۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

رضا اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگار پانا اصفهان اظهار کرد: جمع بندی گزارشات ارسالی تا پایان دی ماه انجام خواهد شد و بعد از بررسی، گزارشات انتخاب شده به وزارتخانه ارسال خواهند شد.
وی افزود: توصیه به استفاده از قصه در تربیت، یکی از توصیه های قرآنی است به طوری که خداوند در سوره یوسف می فرماید: قصه ها را برایشان بازگو کنید شاید بیندیشند.
اسماعیل زاده با اشاره به اینکه قصه، یکی از موثرترین واسطه های تربیتی است، افرود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جهت تسهیل فرایند یادگیری موثر است و در اثربخشی مباحث آموزشی و شاداب سازی محیط یادگیری موثر است.
رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: هدف از برگزاری جشنواره قصه گویی، احیای سنت قصه گویی و تربیت فرهنگی و سنن ملی و مذهبی، آموزش غیرمستقیم مفاهیم ارزشی و آموزشی به دانش آموزان است.
وی ادامه داد: قصه همچنین باعث می شود که دانش آموزان در زندگی خود از تجربه های دیگران نیز استفاده کنند.
اسماعیل زاده بیان کرد: در طول سال تحصیلی، حوزه پرورشی و فرهنگی در کانون های فرهنگی تربیتی، در قالب برنامه جوانه ها ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی برنامه قصه گویی را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار