استاندار یزد:

دغدغۀ اصلی ما سلامت اجتماعی و بسترسازی برای رشد استعدادهاست

استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان توجه به سلامت اجتماعی، مقام شامخ انسانی، خلاقیّت و پویایی و بسترسازی برای رشد استعدادهای استان است

کد مطلب: ۵۶۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش استان در سالن پژوهش تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن گرامی‌داشت 12 دی ماه سالروز سفر پُر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد، بیان کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده‌ایم که دانش‌آموزان ما با شجاعت، شهامت و تسلط به مسائل با مسئولان حرف دل خود را می‌زنند و از این مسئله بسیار خوشحال هستم.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: احساس آزادی ترس را از انسان دور می‌کند و این مهم به برکت خون شهیدان تحقق یافته است و باید از این دستاورد انقلاب اسلامی مراقبت کنیم.
وی خطاب به دانش‌آموزان برگزیدۀ المپیادها و جشنوارۀ‌ جوان خوارزمی گفت: هدف شما نباید مدال‌آوری باشد بلکه باید رشد و شکوفایی را سرلوحۀ کارهای خود قرار دهید و در مسیر شکوفایی است که هیچ شکستی وجود ندارد.
میرمحمدی افزود: شما دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر باید خودتان را ظرفیتی از استعدادهای گوناگون بشمارید و بدانید که می‌توانید با شکوفایی این استعدادها، گره‌های متعددی را برای پیشرفت و تعالی کشور و جامعه باز کنید و با این نگاه و رویکرد همیشه خود را در تلاش و تکاپو می‌بینید.
استاندار یزد وظیفۀ مسئولان را حمایت از نیروهای مستعد و دارای توانمندی‌های هوشی دانست و گفت: شما دانش‌آموزان می‌توانید با هوش و استعدادهای خود ارزش‌های خوبی برای استان و کشور کسب کنید و وظیفۀ فردی، کاری و دینی ماست که حمایت‌های لازم را از شما انجام دهیم.
وی ادامه داد: ضروری‌ترین مسئله برای استان و کشور را پیشرفت‌های هوشمندانه می‌دانم و با یک حرکت و ایده خلاقانه ممکن است پیشرفت بزرگی برای کشور به دست آید.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در پاسخ به درخواست دانش‌آموزان مدال‌آور استان در المپیادها و جشنواره جوان خوارزمی مبنی بر حمایت مسئولان و فرآهم شدن شرایط استخدام استعدادهای برتر خاطرنشان کرد: این دغدغۀ شما همیشه مدّنظر من بوده، هست و خواهد بود.
میرمحمدی افزود: در این رابطه چندی پیش نامه‌ای به معاون اول محترم رئیس جمهوری نوشتم و در آن درخواست کردم دانش‌آموزانی که استعداد بالایی دارند از دوران دبیرستان به بعد بورس تحصیلی شوند و به استخدام دولت درآیند تا در این صورت بتوانند با هوش و ایده‌های خلاق خود تحوّل بسیار اساسی در سیستم دولتی و اداری ایجاد کنند.
استاندار یزد گفت: برای این درخواست خود، پیشنهاد داده‌ام سالی 10 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان با استعداد جذب سیستم دولتی شوند و در این رابطه مثال زده‌ام که در دولت قبل در یک مرتبه 500 هزار نفر نیروی انسانی از هر رده‌ای به استخدام دستگاه‌های دولتی درآمدند و اگر این طرح اجرا شود 50 سال طول می‌کشد که به اندازۀ یک سال دولت قبل نیرو جذب سیستم دولتی شود، آن هم نیروهای دارای استعداد و با کیفیتی که در تحول کشور بسیار نقش خواهند داشت.
میرمحمدی افزود: این نامه به معاون محترم علمی و فنّاوری رئیس جمهوری ارجا داده شده و من هنوز این پیشنهاد خود را دنبال می‌کنم زیرا ما اگر به دنبال تحوّل و سلامت اداری هستیم باید این مسیر را برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار