وزیر کشور ابلاغ کرد؛

دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز 96

"دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز 1396" به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران از سوی وزیر کشور برای اجرا در استان ها به استانداران ابلاغ شد.

کد مطلب: ۵۶۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، این دستورالعمل پیرو مصوبه شماره (169067 مورخ 8 بهمن 92) هیات وزیران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده است.

وزیر کشور در نامه ابلاغ دستورالعمل مزبور به استانداران بر چند موضوع تاکید نموده که برگزاری منظم و فعال جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر در سطح استان و شهرستان‌های استان و پیگیری اهداف و وظایف آن مطابق با مصوبه شماره( 169067 مورخ 8 بهمن 92)هیئت محترم وزیران، اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ارائه به موقع آمار و گزارش‌های درخواستی از جمله آنهاست.

بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران های شهرها، روستا و بین راهی، مراکز خدمات دریایی و پلاژهای ساحلی، اعم از نرخ و کیفیت خدمات و رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت مردم و مهیا نمودن مساجد و اماکن بین‌راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافرین نوروزی از دیگر موضوعات مورد تاکید دکتر رحمانی فضلی است.

وزیر کشور همچنین بر اعمال نظارت‌های لازم بر مراکز بین‌راهی و مراکز اقامتی از طریق انجام بازرسی‌های مستمر، استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرها و محورهای مواصلاتی و آماده‌سازی بیمارستان‌های صحرایی و فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس،‌ بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به هموطنان به صورت شبانه‌روزی در زمان تعطیلات نوروز تاکید نموده است.

الزام کلیه شرکت‌های خودروساز و تعمیرگاه‌های وابسته، به ارائه خدمات با هزینه مناسب به مسافران نوروزی به صورت 24 ساعته در جاده‌ها و مسیرها و داخل شهرها، رفع نواقص احتمالی و راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت با حدکثر ظرفیت اعم از پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌هایCNG در داخل شهرها و همه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی و اعمال نظارت بر فعالیت مراکز حمل و نقل درون و برون شهری و فعال‌سازی همه ظرفیت‌های مربوطه از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر کشور برای ایام نوروز می باشد.

رحمانی فضلی همچنین بر برقراری نظم و ترافیک روان و تسهیل تردد هموطنان در مسیرهای منتهی به مراکز تفریحی و گردشگری، ایجاد مراکز راهنمایی و اطلاع‌رسانی برای مسافران نوروزی در مبادی شهرها و آمادگی شبانه روزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مهیا نمودن هر چه بهتر فضاهای گردشگری، بوستان‌ها و اماکن عمومی برای استفاده مسافران نوروزی تاکید نمود.

وزیرکشور همچنین بر انجام پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشایی سریع مسیرها و امدادرسانی به مسافران نوروزی با توجه به احتمال برودت هوا و بارش برف و باران و آمادگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه احتمالی تاکیدنموده است.

برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و استفاده از این ظرفیت‌ برای توسعه گردشگری، الزام همه دستگاه‌هاو نهادهای تابعه به احترام و تکریم مردم و پاسخگویی و پیگیری شکایات مردمی،‌ استفاده از شیوه‌های نوین برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان وایجاد امکان مناسب برای آشنایی بیشتر مردم عزیز از اقدامات و خدمات ارزنده و تاثیرگذار واحدهای اجرایی در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت نشریات و رسانه‌های ملی و استانی سایر موضوعات مورد تاکید وزیر کشور برای ایام نوروز می باشد.

در نامه رحمانی فضلی خطاب به استانداران از آنها خواسته شده ضمن ابلاغ مفاد این دستورالعمل به تمامی واحدهای تابعه و فعال نمودن همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، با ایجاد آمادگی و اتخاذ تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم نسبت به اجرایی نمودن موارد مرتبط اقدام و نتایج اقدامات در قبل، حین و پس از سفرهای نورزی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منعکس شود.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها از 10 کمیته تخصصی تشکیل شده که عناوین آنها عبارتست از : کمیته خدمات حمل و نقل و ترافیک، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها، کمیته برنامه ریزی و آمار،‌ کمیته خدمات اسکان و رفاه، کمیته نظارت و تنظیم بازار، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع رسانی ، تبلیغات و امور فرهنگی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار