تجلیل ازخانواده 28 شهید سواد آموزی فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ما باید در راه سواد آموزی ،دانش و آگاهی قدم برداریم تا در کشور عزیزمان هیچ انسانی از دانش و پیشرفت عقب نماند.

کد مطلب: ۵۶۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید رضا آذری در نخستین یادواره شهدای سواد آموزی فارس و 176 شهید سواد آموزی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای سواد آموزی کشور و استان فارس گفت:دین و تعالیم دینی ما بیشترین اهمیت را به دانش و علم داده و افتخار بزرگ اسلام علمی بودن آن است که از جنس قلم ،کتاب و اندیشه است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: انقلاب ما از جنس نور بود و نور یعنی همان اندیشه و آگاهی که امام(ره) نهضت سواد آموزی را این میراث گرانبها را در آغاز انقلاب اسلامی تاسیس کرد ند.

آذری گفت: به همین دلیل بیشترین خدمات نهضت سواد آموزی از اول انقلاب شروع شد و انسان های زیادی در این راه جان فشانی کردند تا سواد ، آگاهی و نور را به دورترین نقاط کشور ببرند.

وی با بیان اینکه " شاخص پیشرفت هر کشوری در میزان باسوادان آن کشور است " تاکید کرد: همه ما باید در راه سواد آموزی و دانش و آگاهی قدم برداریم تا در کشور عزیزمان هیچ انسانی از دانش و پیشرفت عقب نماند.

در 29 بهمن ماه سال 1365 یکی از کلاس های درس سواد آموزی در جنوب شیراز مورد حمله موشکی دشمن قرار گرفت که در این حادثه 20 تن از سواد آموزان به همراه 4 تن از فرزندان آنها به شهادت رسیدند و در دوران دفاع مقدس نیز 4 آموزشیار سواد آموزی به شهادت رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار