• تاریخ انتشار: 12 دی 1395 - 08:49
  • سرویس: زنجان

دانش آموزان تشنه تفکر خلاق و نقّاد هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با تقدیر از مدیریت و همکاران شاغل در این آموزشگاه ، نیروی انسانی را مهمترین بخش ادارات خواند و افزود : این مایه مباهات ما است که نیروی انسانی علاقمند ، متعهد و زبده ای داریم و آموزش و پرورش به عنوان صادر کننده نیروی انسانی موفق به سایر دستگاهها برخود می بالد.

به گزارش خبرنگار پانا زنجان ، محمودعباسی معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش استان با تقدیر از مدیریت و همکاران شاغل در این آموزشگاه ، نیروی انسانی را مهمترین بخش ادارات خواند و افزود :  این مایه مباهات ما است که نیروی انسانی علاقمند ، متعهد و زبده ای داریم  و آموزش و پرورش به عنوان صادر کننده نیروی انسانی موفق  به سایر دستگاهها برخود می بالد.

وی گفت : به لحاظ غنای نیروی انسانی آموزش و پرورش به حد مطلوب خود رسیده  و این نیروی انسانی از لحاظ تدین و اخلاق سرآمد کارمندان دولت است و فرهنگیان ضمن داشتن تعهد و تدین و اخلاق ، هم به توسعه فردی و اجتماعی رسیده اند و هم کارایی و اثر بخشی زیادی در جامعه امروزی دارند.  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به یک پیمایش اجتماعی که در سال 94 در 31 استان انجام شده است گفت : در این پیمایش فرهنگیان از لحاظ مورد اعتماد بودن در جامعه در صدر صنف های مختلف قرار گرفته و مدرسه نیز با تفاوت معنی داری از سایر دستگاههای خدمات رسان در جایگاه رفیعی قرار داشته است  و این یک سرمایه ارزشمندی برای نظام تعلیم و تربیت  شمار می رود .

معاون پرورشی و فرهنگی استان با انتقاد از رقابتی شدن و کنکور محوری شدن  فضای مدارس  گفت :  در مدارس ابتدایی دانش آموز وقتی وارد چرخه آزمون ، رقابت و ستیز می شود با دست خود دانش آموزان  را در معرض استرس و اضطراب قرار می دهیم   که برخی  آشفتگی های روانی از همین جو رقابتی مدارس شروع می شود و متاسفانه بعضی از اولیا نیزدانسته یا ندانسته وارد این بازی تجارت محور می گردند

عباسی با انقاد از روش های آموزشی و تربیتی قالب محور ، تفکر در چهارچوب را برای دانش آموزان مضر دانسته  بر مهارت آموزی برای زندگی واقعی در مدارس ابتدایی تاکید کرد و  افزود : شخصیت دانش آموزان در این دوران تکوین می یابد و آموزش انواع مهارتها از جمله  تفکر خلاق ، تفکر نقّاد   و مهارتهای  زندگی می تواند کمک بسیار زیادی به رشد اجتماعی دانش آموزان بکند و دانش آموز باید نقاد باشد نه پرخاشگر لذا دانش آموزانی که در چهارچوب فکر می کنند خلاق نخواهند بود و جرات و جسارت لازم را برای حل مسئله  نخواهند داشت.

ایشان در پایان با اشاره به برخی از نتایج آزمون های سلامت روان از همکاران خواست در دادن تکالیف کلاسی و منزل به دانش آموزان توجه کافی بعمل آید تا زمینه افزایش استرس و اضطراب مهیا نگردد و دانش آموزان مدرسه را مدرسه زندگی همانطور که در سند تحول بنیادین آمده است بدانند و برای ورود به عرصه واقعی زندگی در جامعه تعلیم و تربیت شوند

اشتراک گذاری
captcha