سخت ترین امتحان، امتحان ولایت است.

حجت الاسلام صدیقی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی درمسجد اداره کل آموزش و پرورش تهران گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزان صد درصد خدا پسند تربیت کند.

کد مطلب: ۵۶۴۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران: حجت الاسلام صدیقی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در مسجد اداره کل آموزش پرورش تهران ضمن تبریک ایام الله نهم دی گفت: بر همه ما تکلیف شده است تا بفهمیم چرا در این عالم آمده ایم و هدف خلقت ما چه بوده است. اگر کسی نتواند هدف زندگی خود را بفهمد، این فرد در زندگی آدم موفقی نخواهد بود. چهار مسئله از هدف خلقت انسان در قرآن امده است که اولین آن امتحان از سنت های قطعی خداوند است.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که حساب خدا را بر حساب بندگان مقدم بدارید، آموزش پرورش را به پرورش دانش آموزان صد درصد خدا پسند دعوت کرد و ادامه داد: سخت ترین امتحان، امتحان ولایت است.

صدیقی گفت، یکی دیگر از اهداف خلقت، عالم شدن انسان است. هماانطور که خداوند میفرماید تمام عالم رو برای عالم شدن شما آفریده ام. منظور از عالم شدن آگاهی از علم و قدرت خداست. انقلاب برای آشنا کردن ما با اهداف خلقت است. و در صورتی که ما نتوانیم این کار رو انجام دهیم خدا قدرت رو از ما میگیرد و به کس دیگری میدهد.

صدیقی بعد از اشاره به داستان عبور یاران حضرت موسی (ع) از دریا و داستان پرندگان ابابیل و ماجرای طبس خاطر نشان کرد: خداوند ضامن دین خودش، خودش است و برای محافظت از پیامبران و دینش نیازی به مردم، ارتش و شعار ندارد.

امام جمعه موقت تهران عالِم شدن را سومين نکته اي بيان نمود که دررابطه با خلقت انسان مطرح شده است و تصريح نمود: با علم و قدرت پروردگار آشنا شويد و اين داراي پيام براي آموزش و پرورش است.

وي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي براي آشنايي با اهداف خلفت است ادامه داد: خداوند خودش ضامن حفظ دينش است و برخي از امدادهاي غيبي خداوند را مصداق اين سخن دانست.

حجه الاسلام و المسلمين صديقي با اشاره به منويات مقام معظم رهبري, روز 9 دي را بي نظير در بين حوادث عنوان نمود و گفت: اقتدار اين مملکت به برکت ولايت فقيه است. در اين حادثه 8 ماه روشنگري و صبوري رهبري و يک تحول عظيم را در بين اقشار مردم شاهد بوديم.

امام جمعه موقت تهران مساله 9 دي را يک کلاس عبرت و تجلي قدرت معنويت و خون شهدا قلمداد نمود و افزود: خط شهدا خط حاکميت دين است, نهم دي موجب شد تا انقلاب بيمه شود و بر اين موضوع که فرهنگيان يکي از اقشار اصيل و ريشه دار و با استقامت هستند تاکيد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار