مدیرعامل موسسه ریحان در گفت و گو با پانا:

مسابقه سوگواری فاطمیه با همکاری سازمان دانش آموزی سمنان برگزار می شود

مدیرعامل موسسه ریحان گفت: مسابقه سوگواری فاطمیه با همکاری سازمان دانش آموزی استان سمنان برای گروه سنی پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و گروه بزرگسال برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۶۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

امیرحسن مؤذن در گفت و گو با خبرنگار پانا از سمنان، با بیان اینکه برای سوگواری ایام فاطمیه(س) محصول خاص و تخصصی برای تمامی گروه سنی با نام گل یاس 2 ، تولید و در مرکز رسانه های دیجیتال ثبت کرده ایم، افزود: این نرم افزار، وقایع بعد از شهادت پیامبر و اهمیت فاطمیه برای یک بچه مسلمان و شیعه و چگونگی بزرگداشت فاطمیه را به صورت انیمیشن و سرود و آوا برای مخاطبین ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم بسته شده موسسه ریحان با سازمان دانش آموزی استان سمنان، نرم افزار گل یاس 2 ، با حمایت مدیران و کارشناسان سازمان دانش آموزی استان سمنان در سطح استان جهت برگزاری مسابقه سوگواری فاطمیه، با قیمت مناسبی توزیع و به برندگان آن جوایز نفیسی همچون کمک هزینه خرید اتومبیل، وسایل کامپیوتری و .... اهدا خواهد شد.

مدیر ارتباطات موسسه پیام فاطمی، با اشاره به درنظر گرفتن بالای 4000 جوایز ویژه جهت اهدا به برگزیدگان این مسابقه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث فاطمیه تصریح کرد: برای سنین بزرگسال هم به مقتضای سن آنان، دو محصول خطبه فدکیه و مجموعه صوتی سیب در رابطه با مباحث خطبه فدکیه به صورت متن و سرود های آوایی تهیه و تولید شده است.

مؤذن زاده ادامه داد: برای مقطع متوسطه دوم، معلمین و مادران، این مسابقه به صورت حفظ خطبه فدکیه و دیگر مباحث مشابه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در رابطه با مناسبت های مختلف دیگه ای همچون روز پدر و مادر، میلاد امیرالمؤمنین، نیمه شعبان و.... نیز محتوای نرم افزاری آن تولید و درصدد اجرای مسابقات برای قشر کودکان و نوجوانان و بزرگسالان همراه با اعطای جوایز ویژه با همکاری سازمان دانش آموزی استان سمنان می باشیم.

مدیرعامل مؤسسه ریحان با بیان اینکه این مؤسسه حدود 14 سال است که در حال فعالیت می باشد، اظهار داشت: تمامی محصولات تولید شده در این مدت، در حوزه مباحث تربیت دینی است که آن را در دنیای جدید به صورت مباحث چندرسانه ای در سه شاخه کارشناسان فرهنگی، مربیان و والدین، کودکان و نوجوانان ارائه داده ایم.

مؤذن افزود: تمرکز اصلی جهت تولید محصولات مؤسسه ریحان، به طور ویژه روی مباحث کودک و نوجوان است و در کنار آن آموزش های لازم را نیز برای والدین و مربیان آنان مدنظر قرار داده ایم؛ چرا که معتقدیم آینده سازان هرکشور و جامعه ای برای رشد نیازمند آگاهی و تعلیم در مباحث تربیتی و دینی است.

وی با بیان اینکه کلیه کارهای تولید محصول از جمله جمع آوری دیتا و محتوا و اجرا در خود مؤسسه انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: با این ظرفیت در طول 14 سابقه، مؤسسه با مراکز مختلفی همچون وزارت آموزش و پرورش و مراکز معاونت پرورشی آنان، ستاد اقامه نماز، ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی همکاری و فعالیت داشته است.

مدیر ارتباطات مؤسسه پیام فاطمی با اشاره به اینکه یکی از ارگان ها و نهادهایی که در حوزه مباحث تربیتی و دینی کودکان و نوجوانان و والدین و مربیان آنان به صورت بسیار گسترده و پویا فعالیت کرده و المان های خاص خودش را هم داشته است، سازمان دانش آموزی است، تاکید کرد: جهت همکاری با این نهاد با استقبال بسیار خوبی از سوی ریاست سازمان و معاونت هاشون در سازمان دانش آموزی کشور و همچنین یکی از مراکز بسیار فعال آنان که استان سمنان بود، روبرو شده و توفیق داشتیم با همکاری آنان طرح های گسترده ای رو در سطح کشور در زمینه ترویج مباحث دینی و تربیتی اجرا کنیم.

مؤذن زاده یادآور شد: مؤسسه پیام فاطمی در تهیه و تولید کلیه محصولات فرهنگی تربیتیش، با توجه به این نکته که کودکان و نوجوانان در این سنین با چه مسائل و مشکلات و ابهاماتی روبرو هستند، در رابطه با مباحث مختلفی همچون سبک زندگی دینی، مباحث ولایی و بحث امام شناسی، مباحث اصول دین و فروع دین، آموزش های حقوق شهروندی، مباحث محیط زیست و همچنین مباحث بهداشتی که همه از نگاه قرآن و عترت است، نرم افزارهای بسیار مفیدی که هرکدام در نوع خودش از لحاظ حجم محتوا، کیفیت، مطالب و آوا بی نظیر است، ارائه داده است.

وی با بیان اینکه تا به حال کاری به این شکل در هیچ مؤسسه و نهادی تولید و ارائه نشده است، گفت: امید داریم با حمایت مراکز مختلفی همچون سازمان دانش آموزی با داشتن ظرفیت بالا و سرمایه های عظیم جامعه، محصولاتمان را گسترده تر و آنان را به مخاطبین اصلی خود که دانش آموزان هستند، برسانیم.

مدیرعامل موسسه ریحان با بیان اینکه بیشتر حمایت ها از این موسسه از سوی مراجع معظم تقلید و مراکز حوزوی و آموزشی و بیشتر به صورت معنوی بوده است، افزود: این حمایت ها سبب موفقیت این موسسه در بسیاری از جشنواره ها همچون جشنواره مذهبی آیات، جشنواره رضوی، جشنواره علوی و .... شده و محصولات آن به عنوان محصولات ممتاز و برتر منتخب گردید.

مؤذن زاده ادامه داد: ما یکی از تولیدکنندگان برتر نرم افزارهای اسلامی بوده و حتی در جشنواره آیات به عنوان برترین مؤسسه در کثرت محصولات قرآن و عترت منتخب و تقدیر شدیم و همچنین به عنوان یکی از مراکز خوشنام در وزارت ارشاد فعالیت داریم.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از مشتریان ما خانواده های مذهبی، مراجع تقلید و مقلدین مراجع و ... هستند، گفت: ما باید شأن و شئونات مباحث دینی را در کارمان حفظ کنیم؛ چرا که یکی از مواردی که در آن اختلاف بسیار است، بحث موسیقی است. عده ای آن را حرام و عده ای دیگر شبهه ناک می دانند.

مدیر ارتباطات موسسه پیام فاطمی ادامه داد: بنا به همین دلیل در تهیه کلیه محصولات فرهنگی مؤسسه، جانب احتیاط را رعایت کرده و بجای موسیقی از سیستم آواهای مذهبی و آکاپلا که توسط افراد آهنگساز حرفه ای که در مبحث موسیقیایی از آواهای دهانی استفاده می کنند، بهره برده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار