دانش آموزان دیر آموز را دریابید!

محققان علوم رفتاری و آموزشی بر این باورند که تدریس به دانش آموزان دیرآموز باید دور از نگرش منفی صورت بگیرد و دیر آموزان متعلق به جامعه عادی هستند و استثنایی تلقی نمی شوند.

کد مطلب: ۵۶۴۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سایت ساینس اجوکیشن به بیان مشکلات دانش آموزان دیرآموز پرداخته و راه حل هایی در این زمینه ارائه داده است.

محققان علوم رفتاری و آموزشی بر این باورند که تدریس به دانش آموزان دیرآموز باید دور از نگرش منفی و تعصب صورت بگیرد و این نگرش باید در جامعه آموزشی و خانواده ایجاد شود که دیر آموزان متعلق به جامعه عادی هستند و استثنایی تلقی نمی شوند.

همچنین خانواده ها باید نقش خود را به عنوان معلمان داخل خانه به خوبی ایفا کنند و مکمل فعالیت های معلم در مدرسه باشند. بنابراین معلمان این دانش آموزان باید آموزش مناسب و دوره های مربوطه را بگذرانند ودارای شناخت کافی از کودکان و نحوه ارتباط با خانواده های آنان باشند.

در حال حاضر بهترین کمک به این دانش آموزان آن است که خانواده ها به طور موثر با معلم همکاری کرده و معلم از این همکاری استقبال کند. این کودکان در کلاس هایی قرار گیرند که دارای دانش آموز کمتری باشد تا معلم بیشتر به آموزش انفرادی بپردازد وبه تدریج کودک را درگیر فعالیت های گروهی و دروس جمعی نماید. پیشرفت این کودکان به صورت هفتگی ثبت شود در این صورت نیاز از وجود یک مشاور کمک گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار