صوت قطار کرمانشاه در 31 فروردین ماه بصدا در می آید

استاندار کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به دیدار رئیس جمهور در هفته گذشته گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ایشان در جریان بیشتر مسائل استان قرار دارند و پروژه های مختلف استانی با سرعت بالایی رو به جلو هستند.

کد مطلب: ۵۶۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کرمانشاه، وی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به احداث تونل طرح گرمسیری با هدف آبرسانی به میزان 900 متر مکعب اظهار داشت: بیش از 48 کیلومتر از این تونل حفر شده و تنها 600 متر آن باقی مانده است و در فاز اول به دشت های کشاورزی سرپل ذهاب آبرسانی می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت خطوط ریلی د ر رشد اقتصادی استاد ایستگاه راه آهن ملایر به کرمانشاه در حال اجرا و این خطوط ریلی 31 فروردین ماه به احتمال زیاد به دست رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمانشاه مسیر بعدی خطوط را آهن را کرمانشاه به اسلام آباد و سپس به ایلام عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر در حال انتقال ریل ها به استان جهت ریل گذاری هستیم و ظرف هفته جاری عملیات ریل گذاری آغاز می شود.

رازانی همچنین بااشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه خودرو سازی در شهرستان صحنه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود سالانه 100 هزار خودروی سمند در این کارخانه ساخته شود و 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

وی همچنین گفت: در فاز اول کارخانه خودرو سازی پیش بینی شده است 30 هزار خورورو در سال ساخته شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در سفر رئیس جمهور با توجه به درخواست مردم در خصوص تصویب قصر شیرین بعنوان منطقه آزاد رئیس جمهور دستور بررسی و مطالعه دادند که با پیگیری های به عمل آمده از سوی دولت و استان این موضوع به تصویت شورای عالی و هیات دولت رسیده است و در دستورکار دولت قرار گرفت.

مقام ارشد استان همچنین از دریافت بودجه 75 میلیاردی جهت احیا رودخانه قره سو و جمع آوری فاضلاب از این رو دخانه خبر داد و گفت: برای رفع معضلات فاضلات شهری نیز نیازمند 600 میلیارد تومان بودجه هستیم .

وی همچنین از تخصیص بیش از صد در صدی بودجه راه آهن ملایر به کرمانشاه خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه 149 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود اما در حال حاضر 250 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و پرداخت شده است.

وی همچنین با ابراز نگرانی از عدم توسعه کشت گلخانه در گذشته گفت: در نظر داریم در راستای اجرای طرح گرمسیری در تنگه کنشت، دانشکده کشاورزی استان ، و شهرستان سرپل ذهاب به توسعه کشت گلخانه ای بپردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار