پیام مشترک فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان نرماشیر

به مناسبت هفته سواد آموزی و سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره) فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان نرماشیر پیام مشترک تبریکی صادر کردند.

کد مطلب: ۵۶۳۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا از کرمان،در متن این پیام آمده است :
سی وهفتمین سالروز تاریخی فرمان حضرت امام ( ره) مورخ هفتم دیماه ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی را به آموزش دهندگان سخت کوش و مردم عزیز تبریک عرض می نماییم. سواد آموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمان های انقلاب اسلامی در آمد .
به حتم، چنین آرمان مقدسی، شایستگی آن را دارد که در کنار مهم ترین اهداف و برنامه های معجزه قرن، یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی بنشیند و سطری طلایی در کارنامه نهضت اسلامی در جهان معاصر باشد. نیاز به توصیه و توجیه نیست؛ زیرا همگان می دانند که آموختن تنها دستاویز انسان در سراشیب نشناختن و ندانستن است. اما همتی بلند می خواهد و توفیقی مدام. در دین و آیینی که تعلیم و تعلم، عبادت است، جستجوی دانش، فریضه و عالم ارجمندترین کس در میان مردم است، محرومیت از خواندن و نوشتن، بخشودنی نیست. اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. چنین کتابی و چنان آیینی، مسلمانی را که نخواند و ننویسد، سرزنش می کند. آموزاندن، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برای آزادی اسیران جنگ بدر مقرر فرمود و آموختن، هنری است که همه توانایی ها و هنر های دیگر، از آن می جوشد و سر برمی آورد. رهبران و کوشندگان این نهضت را سپاس می گوییم و توفیق بیشتر آنان را از خداوند خواستاریم. بجا و شایسته است که هدف ها و رسالت والای نهضت سوادآموزی مورد توجه و دقت قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار