مدیران رهبران آموزشی هستند

نفوذ مدیر در مدرسه یک نفوذ قلبی است مدیر باید اقتدار داشته باشد که این خود باعث میشود که مخاطبانش هم او را دوست داشته باشند و هم قلبا فرامین آن را انجام میدهند.

کد مطلب: ۵۶۱۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، علیرضا کمرئی در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش منطقه 17 شهر تهران در کانون رضوان درباره اهمیت نقش مدیریت استراتژیک و رهبری فضای آموزشی توسط مدیران مدرسه گفت: مدیران رهبران آموزشی هستند و رهبران آموزشی تنها خود مدیر نیست و مدیر می تواند در کنار معاونین خود به رهبری آموزشی بپردازد.

در قدیم مدرسه جایی بود که در آن میز و صندلی و محیط آموزشی فیزیکی بیان می شد . با گذر زمان مدرسه به عنوان یک سازمان بیان شد امروزه مدرسه به عنوان یک نهاد تربیتی است و این نهاد آمد تا بتواند نیازهای یادگیری و فهم افراد را برطرف سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت : یکی از پر چالش ترین مدیریت ها مدیریت محیط آموزشی است . مدیر آموزشگاه باید نسل امروز را برای زندگی در 10 سال آینده هدایت کند.

وی در ادامه بیان داشت : مقام یک مدیر را باید با توجه به استاندارها بسنجیم و با توجه به مقام مدیر قضاوت کنیم.مشکل جامعه امروزی ما این است که ،معلمی و مدیریت به عنوان یک حرفه یاد نمی شود که این خود یک ایراد است .

کمریی درباره ی نظر و نگرش در سیستم آموزشی گفت : نظر با نگرش فرق می کند و ما باید نگرش را در سیستم آموزش و پرورش تغییر دهیم .اگر دانش آموز به مهارت نیاز دارد نباید وقت آن را با آموزش پر کنیم .ما به میدانی برای زیستن در آینده نیازمندیم .

به عنوان مثال سیستم آموزشی را اگر به شکل یک مثلث در نظر بگیریم قائده ی آن تفکر استراتژیک ،داخل آن برنامه استراتژیک و راس آن مدیریت استراتژیک است . همه ما باید تفکر استراتژیکی داشته باشیم و آن دارای 7 قسمت است :اصل تناقض اندیشی ،چشم انداز اندیشی،اصل بداهه اندیشی ،زمان اندیشی ،چرخه عمر اندیشی، منابع اندیشی ، سعی و خطا اندیشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد : ما باید در هدفمند سازی مدیریت تلاش کینم .نفوذ مدیر در مدرسه یک نفوذ قلبی است مدیر باید اقتدار داشته باشد که این خود باعث می شود که مخاطبانش هم او را دوست داشته باشند و هم قلبا فرامین آن را انجام دهند. مدیر فاقد کمال نمی تواند به دنبال کمال باشد .

در پایان همایش از مدیران نمونه استانی و کشوری و جمعی از مدیران بازنشسته این منطقه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار