مدیرکل قرآن، عترت و نماز در گفت گو با پانا اعلام کرد؛

شرکت 2 میلیون نفر در مسابقات احکام و اذان/آموزش 8 هزار نفر در طرح مبین

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برنامه های در دست اجرا را بیان کرد و گفت: در طرح مبین با همکاری ستاد مرکزی اقامه نماز 8 هزار نفر در یک دوره آموزشی 24 ساعته آموزش دیدند.

کد مطلب: ۵۶۱۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا مسیب زاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به اقامه نماز جماعت در بیش از 65 درصد مدارس سراسر کشور، اظهار کرد: اقامه نماز در بیش از 25 هزار مدرسه شهری و روستایی به امامت حدود 18 هزار و 800 نفر از طلاب و روحانیون و مشارکت بیش از 260 نفر از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در امر اقامه نماز جماعت و تبلیغ و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس از جمله فعالیت های دفتر بوده است.

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت با امامت بیش از 36 هزار و 800 نفر از همکاران فرهنگی، اقامه نماز جماعت در قریب به 2 هزار و 800 مسجد و حسینیه همجوار مدرسه، آموزش تخصصی یک هزار امام جماعت روحانی مدارس و آموزش 5 هزار امام جماعت فرهنگی از جمله فعالیت های دفتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در طرح مبین با همکاری ستاد مرکزی اقامه نماز 8 هزار نفر در یک دوره آموزشی 24 ساعته آموزش دیدند.

مسیب زاده اضافه کرد: 5 هزار و 600 مدیر دوره متوسطه اول، 800 مدیر دوره ابتدایی عشایر، 900 معاون و مربی پرورشی، 700 کارشناس اقامه نماز آموزش دیده اند.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات اذان، احکام و انشای نماز با پوشش 2 میلیون نفری، اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد هفته ای 3 هزار و 500 مدرسه و تالیف 16 عنوان کتاب احکام دانش آموزی از فعالیت های دفتر است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به برنامه های در دست اجرا اشاره و اظهار کرد: توانمندسازی 10 هزار معلم پایه سوم ابتدایی و مدیر متوسطه اول، توانمدسازی 20 درصدی اولیا و دانش آموزان مدارس متوسطه در خصوص نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، توانمدسازی 30 درصد ائمه جماعات مدارس و تمهید مقدمات برگزاری جشن های تکلیف برای 100 درصد دانش آموزان مکلف از برنامه های آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار