امتحانات نهایی دی ماه در 70حوزه اجرایی برگزار خواهد شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در جلسه استانی ستاد سنجش از آمادگی 70حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی دی ماه خبر دادو گفت : این امتحانات از 11لغایت 29دیماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد .

کد مطلب: ۵۵۹۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، محمد حسین اردشیر افزود : 12حوزه تکثیر و 7حوزه تصحیح هم در زمان برگزاری امتحانات فعال خواهند بود .

وی در ادامه به برگزاری امتحانات داخلی دی ماه هم اشاره وخاطر نشان کرد : باید از تعطیلی کلاس های درس در ایام برگزاری امتحانات داخلی دی ماه جلوگیری به عمل آید .

اردشیر در ادامه به اهمیت ارزشیابی های مستمر هم اشاره کردو افزود : ارزشیابی مستمر بخشی از فرایند آموزش تلقی می شود، به این معنا که ارزشیابی در جریان آموزش جاری است و معلم به طور مرتب با آن درگیر است.

وی ادامه داد : ارزشیابی مستمر در طراحی برنامه درسی معلم جای خاصی دارد؛ یعنی معلم از نتایج سنجش مستمر در تعیین گام بعدی خود در آموزش استفاده می کند و به این دلیل است که آموزش و ارزشیابی در هم تنیده می شوند و دانش آموز رشد می کند.

وی در ادامه بر برگزاری مطلوب امتحانات داخلی تاکید کرد و افزود : ارزشيابي ميزان موفقيت هدف ها را نشان مي دهد و به طور مستمر و مداوم برنامه هاي آموزشي را مي سنجد ، بنابر اين اگر برنامه هاي آموزشي و درسي و فرآيند ياددهي - يادگيري دائماً در حال ارزشيابي نباشند ، آموزش وپرورش پويايي خود را از دست مي دهد و حالتي ايستا به خود مي گيرد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه تاکید کرد : هدف ارزشيابي و امتحانات این است که ميزان نزديکي به نتيجه ي مورد نظر را نشان دهد و همچنين روشن نمايد که تغييرهاي ناشي از اجرا، تاچه حد در نيل به هدف هاي مطلوب موثر واقع شده است .

خدا نظر دریکوند بر فراهم کردن شرایط مناسب در حوزه های اجرا برای برگزاری مطلوب امتحانات تاکید کرد و افزود : یکی از بستر های مطمئنی که می تواند ما را به ارتقای کیفیت آموزش رهمنون کند ، امتحانات است و برای تحقق اهداف پیش بینی شده باید امتحانات با معیارهای علمی و کارشناسی برگزار شود .

باقری رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان هم از ثبت اطلاعات 4هزارو 642نفر داوطلب امتحانات دی ماه در سامانه سناد خبر دادو گفت : این آمار تا زمان برگزاری امتحانات تغییراتی خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار