معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

هیچ کسی حق ندارد از دانش آموزان استفاده سیاسی و ابزاری بکند

کارگاه آموزشی تخصصی مربیان پیشتاز و فرزانه استان زنجان با حضور خسروزاده مسئولین کشوری و استانی در محل کانون سهروردی زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۵۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا زنجان ، محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این همایش گفت: وقتی در عرصه عمومی جامعه نرخ دعواهای خیابانی، ضرب و جرح و بداخلاقی های سیاسی بالا می رود در روح و روان کودکان معصوم ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر می گذارد.

وی افزود: عده ای به صورت سهوی یا عمدی به جای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان به شستشوی ذهنی آنها می پردازند و همه ما می دانیم دانش آموزان در این سنین به رشد عاطفی و شناختی کافی نرسیده اند و هر کسی از هر جناحی روی شستشوی ذهنی بچه ها در این سنین کار بکند هم به ارزشهای متعالی اسلام و ارزشهای دینی و هم به ارزشهای اصیل انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جفا کرده است.

عباسی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد ازدانش آموزان استفاده سیاسی و ابزاری بکند خاطر نشان کرد: قانون این اجازه را به ما نداده است که از دانش آموزان استفاده ابزاری و سیاسی بکنیم بلکه قانون به ما اجازه داده تا آنها را آموزش و تربیت سیاسی و اجتماعی بکنیم.

وی با بیان اینکه به جای مقلد بار آوردن دانش آموزان و اطاعت کورکورانه و طوطی وار بایستی آنها را با تربیت صحیح سیاسی و اجتماعی، افرادی متفکر، خلاق و انتقادی بار آورد.

عباسی اظهار داشت:امروزه به علت بخشنامه باران و طرح باران کردن مدارس، فرصت تربیت صحیح دانش آموزان از مربیان و مدیران مدارس گرفته شده است و نهایتا دانش آموزانی فرسوده و رنجور تحویل دانشگاهها می دهیم و همین امر باعث شده است دانش آموزان عشق و علاقه چندانی به مباحث سیاسی و اجتماعی ندارند.

ترکمانی مسئول جذب و سازماندهی سازمان دانش آموزی کشور نیز در این همایش با بیان اینکه رسالت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است گفت: در سازمان دانش آموزی ما به دانش آموزان یاد می دهیم که چیزی به نام(من) وجود ندارد یعنی در تشکیلات دانش آموزی کار فردی وجود ندارد بلکه یک گروه و یک رسد کار را به جلو می برند.

خسروزاده مسئول آموزش سازمان دانش آموزی کشو ر نیز در این گردهمایی گفت: اولین دوره تربیت مدرس بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی در ادی بهشت ماه امسال با شرکت 500 نفر از بهترین مربیان کشور در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد و در نزدیکترین زمان ممکن( دیماه) از این 500 نفر 100 نفر انتخاب و جهت آموزش های تخصصی به کشور لبنان اعزام خواهند شد.

وی از برگزاری آزمون در فضای مجازی برای مربیان در اردی بهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس نیز برای مربیان در نظر گرفته شده است که بایستی مدرسین به صورت علمی و عملی در آن شرکت نمایند.

قرائت قرآن، اجرای گارد پرچم و سوگند پرچم، خیرمقدم گویی فیروز مهدی مسئول سازمان دانش آموزی استان و شرکت مربیان در کارگاه های آموزشی( هویت سازمانی- امداد و نجات- مخابرات و جهت یابی- گره زنی و کار با چوب و طناب) از دیگر برنامه های این همایش یکروزه استانی بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار