معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

رشد هشت درصدی راز و جرگلان در جذب بیسوادان

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:راز و جرگلان در جذب بیسوادان نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۵۵۷۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، مهدی مودی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی راز و جرگلان گفت: شاخص جذب بی سوادان در رازو جرگلان سال گذشته 74 درصد بوده است که با رشد هشت درصدی به 82 درصد رسیده است .

مودی هر موفقیتی در آموزش و پرورش را محصول کمک همه دستگاه ها دانست و گفت: موفقیت های حوزه سواد آموزی نتیجه همکاری همه دستگاه های اجرایی است و در اجلاس استانی از 34 دستگاه تقدیر شد .

مودی افزود : نتیجه واقعی عملکرد سوادآموزی در سرشماری مشخص می شود که خراسان شمالی در سرشماری سال 90 نسبت به سال 1385 دارای رشد حدود سه درصدی بوده است .

احمد ریواده فرماندار رازو جرگلان نیز در این جلسه گفت: باید درباره مشکلات حوزه سواد آموزی آسب شناسی شود و راهکارها در قالب یک بسته اجرا شود .

ریواده آموزش را شاخص ارزشمند توسعه خواند و گفت: آموزشدر حوزه سواد آموزی مخاطب محور شده است و آموزش بیسوادان در منازل آنان انجام می شود .

ریواده افزود: پراکندگی جمعیت و شغل مردم از ویژگی ها خاص این شهرستان است که برای برگزاری دوره های سواد باید متناسب با این ویژگی ها برنامه ریزی شود .

محمد مهدی محمدی مدیر آموزش و پرورش راز و جرگلان نیز در این جلسه گفت:اهداف جذب در دوره های انتقال 100 درصد و در تحکیم به 146در صد رسیده است .

محمدی افزود: 117 کلاس در دوره های سواد آموزی راز و جرگلان در حال برگزاری است و در همین راستا مدرسه یادگیری محلی نیز در شهرستان پیش بینی شده است که با تامین اعتبار اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار