در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

شناسایی دانشجویان معتاد توسط سمن‌ها

مدیرکل دفترتوسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه بامواد مخدر از شناسایی دانشجویانی که درگیر اعتیاد هستند با همکاری سازمان های مردم نهاد خبر داد.

کد مطلب: ۵۵۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به شناسایی دانشجویانی که درگیر اعتیاد هستند، اظهارداشت: اعتقاد داریم که اعتیاد در میان دانشجویان اگر اندک هم باشد نگران کننده است، در این زمینه با کمک سازمان های مردم نهادی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند، شناسایی دانشجویانی که درگیر این آسیب هستند در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفترتوسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه بامواد مخدر افزود: وظیفه اصلی سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر، حساس کردن، آگاه کردن مردم و جامعه هدف و همچنین اطلاع رسانی و به نوعی فرهنگ سازی مبارزه و پیشگیری از اعتیاد است. چرا که سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباطی که با مردم دارند بهتر می توانند افراد را در گروه مخاطب خاص خود اعم از دانشجویان و سایر افراد شناسایی کنند.

وی ادامه داد: افرادی که شناسایی می شوند، تحت حمایت قرار می گیرند و در مراحل بعدی به مشاوره های حوزه ترک اعتیاد ارجاع داده می شوند ضمن اینکه ماموریت اصلی سمن های مبارزه با مواد مخدر در محیط های دانشجویی پیشگیری و جلوگیری از بروز آسیب اعتیاد در فضای دانشگاه ها و خوابگاه هاست.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آمار دانشجویانی که درگیر مصرف مواد مخدر هستند نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد این افراد در دست نیست اما همانطور که گفته شد تعداد آن ها هر چقدر هم که اندک باشد نگران کننده است و در این بخش اقدامات پیشگیرانه باید به طوری جدی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار