مدیر سازمان دانش آموزی استان خراسان جنوبی خبرداد:

برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت : هجدهمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور درمدارس استان برگزار خواهدشد.

کد مطلب: ۵۵۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا بااطمینان درگفتگوبا خبرنگار آموزش و پرورش پانا گفت : زمین لرزه پدیده ای طبیعی است که عدم آگاهی نسب به آن سبب بروز مشکلات و افزایش خسارت می گردد وچگونگی عملکرد انسانها در قبل، هنگام و بعد از وقوع این پدیده طبیعی می تواند بر میزان خسارات ناشی از آن تأثیر بسیاری داشته باشد. در این راستا ایجاد زمینه های مناسب در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی مناسب برای واکنش صحیح در زمان زلزله می تواند بسیار مفید واقع شود.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت : مانور سراسری زلزله امسال برای هجدهمن دوره بامحوریت اداره کل آموزش و پرورش ،سازمان دانش آموزی و همکاری مدیریت بحران استانداری ،دانشگاه بیرجند ،صداوسیما ، جمعیت هلال احمر،سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس ،شهرداری ،اورژانس وفوریت های پزشکی وآتش نشانی وخدمات ایمنی برگزار می شود.

وی ادامه داد : باتوجه به نتایج ارزیابی اثربخش اقدامات انجام شده وازانجایی که می بایست میزان امادگی دانش آموزان و مردم درسطوح محلی برای مواجه با اثرات زلزله طی یک بازده زمانی ده ساله به سطح مطلوب ارتقا یابد،امسال هجدهمین مانور سراسری زلزله با موضوع مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور در روز 15 آذر ماه 95 با رویکرد جدید برگزار می گردد.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی افزود : دررویکرد جدید، مدرسه به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محله بوده و علاوه بر دانش اموزان و مسئولان مدارس ، اولیاء و مردم محله نیزدربرنامه مانور زلزله و ایمنی مشارکت داده خواهند شد .

وی به اهداف برگزاری این مانور اشاره کردوافزود: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

مدیر سازمان دانش آموزی ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله را از جمله دیگر اهداف هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی دانست.

وی گفت : مسئولین اجرایی و مدیران مدارس می بایست به ایمنی لرزه ای ساختمان مدارسی که دراین طرح به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریتت بحران محلی موردتوجه قرارمی گیرند، توجه ویژه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار