رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش

ساماندهی بهینه منابع انسانی ،کلیدی ترین کار در آموزش و پرورش است

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش به نقش کلیدی ساماندهی بهینه منابع انسانی اشاره کرد و گفت : بین منابع مالی و منابع انسانی رابطه تنگاتنگی وجود دارد .

کد مطلب: ۵۵۴۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، اسفندیار چهاربند افزود : دولت از نظر منابع مالی محدودیت دارد و بایدصرفه جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی در اولویت قرار گیرد

وی که در جمع اعضای روسا و مسئولین فناوری اطلاعات مناطق و شهرستانهای استان سخن می گفت؛ افزود : بیشتر منابع و اعتبارات مالی آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی همکاران می شود و برای پرداخت سایر هزینه اعتبارات بسیار محدودی وجود دارد .چهاربند نیروی انسانی را در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم برشمرد و گفت : با وجود اینکه موقعیت و فرصت های بیشتری در آموزش و پرورش هست ،لیکن در بخش جذب و نیازسنجی مشکلاتی وجود دارد .

وی بر این نکته تاکید کرد که در نیاز سنجی نیروی انسانی باید در مرحله تربیت معلم مستقیماً در ارتباط بود و افزود : متاسفانه در حال حاضر در بحث ارتقاء جایگاه فرهنگیان به جز رتبه بندی معلمان برنامه ای وجود ندارد و این کار انگیزه را برای کار بهتر کاهش داده و انگیزه لازم را برای فعالیت و تدریس در کلاس کمتر می کند .

چهار بند در ادامه سخنان خود به حساسیت جذب و به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : در مناطق محروم و صعب العبور گاهاً به خاطر فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل دانش آموزان یک دانش آموز وجود دارد که یک معلم هم برای تعلیم و تربیت این دانش آموز اختصاص یافته است .

وی تصریح کرد : به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش قلمرو بسیار تخصصی و فنی است که ممکن است برای دیگران به راحتی قابل هضم نباشد .

چهاربند همچنین به توزیع عادلانه منابع مالی برای سرانه دانش آموزان استان های مختلف اشاره کرد و گفت : عدالت حکم می کند که در استان های محروم سرانه دانش آموزی بیشتری تخصیص یابد و آموزش و پرورش هم در همین راستا گام برمی دارد .

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش در ادامه تاکید کرد : باید گفتمان آموزش و پرورش از حالت متمرکز به غیر متمرکز تغییر پیدا کند .

چهاربند در ادامه به وجود ذینفعان چهار گانه مدیران ، معلمان ، دانش آموزان و دولت در ساماندهی بهینه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت : جمع کردن منافع مدیران، معلمان و دانش آموزان با مصالح دولت یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است .

وی تصریح کرد : تمام برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش برای فراهم کردن خدمات به دانش آموزان است و این خدمات باید با کیفیت مطلوب همراه باشد .

چهاربند ساماندهی سامانه های اطلاعاتی را امری جدی برشمرد و گفت : باید سامانه های چند گانه به گونه ای راه اندازی شود که با هم همخوانی داشته باشند. وی به وجود 107هزار کاربر در مدارس کشور اشاره کرد و افزود : باید این کاربران مهارتها ی لازم را برای ورود اطلاعات به سامانه ها داشته باشندو آموزش نقطه عطف این حرکت است .

وی اشکالاتی را هم در سامانه های موجود قابل تصور برشمردو گفت : باید در بحث نرم افزاری هم اصلاحاتی صورت بگیرد تا بهتر و دقیق تر بتوان در خصوص ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی کرد .

چهاربند در پایان سخنان خود تصمیمات کمیته برنامه ریزی را تعیین کننده برشمرد و گفت : کمیته برنامه ریزی باید با نهایت دقت و وسواس ساماندهی بهینه را در دستور کار خود قرار دارد که از تحمیل هزینه اضافی به دولت جلوگیری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار