کارگردان «کام ماهی» در گفت و گو با پانا:

برندگان جشنواره یاس همگی پرکار شدند

کارگردان «کام ماهی» گفت: برندگان سال گذشته جشنواره یاس امسال پرکار بوده اند و این نشان می دهد جایزه این جشنواره باعث رشد افراد می شود.

کد مطلب: ۵۵۲۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آرش سنجابی که امسال با دو فیلم در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های یاس حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره وجود چنین جشنواره هایی گفت: تفکیک جشنواره ها اتفاق خوبی است و در همه جای دنیا جشنواره های موضوعی وجود دارد بنابراین می توان گفت جشنواره فیلم یاس اتفاق خوبی در این حوزه است.
وی افزود: در گذشته نسبت به فیلم های ویدیویی ظلم می شد چرا که براساس ساختار تعریف شده نمی توانستند در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند و مهجور می ماندند اما جشنواره فیلم یاس به خوبی این خلاء را پوشش داد. از خصوصیان برجسته جشنواره این است که از داوران باتجربه ای برای داوری آثار بهره می برد به عنوان مثال، سال گذشته مسعود کیمیایی در میان داوران این جشنواره حضور داشت که این اتفاق خوبی است چرا که وقتی فردی چون کیمیایی فیلم ها را داوری می کند جشنواره اعتبار ویژه ای پیدا می کند.
کارگردان «المپیک» در ادامه خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که سال گذشته موفق به دریافت جایزه از این جشنواره شدند امسال پرکار بودند و این نشان می دهد جهشی که در سیمرغ برای برندگان اتفاق می افتد در این جشنواره هم وجود دارد.
وی از برگزاری جشنواره در شهرهای دیگر به عنوان یکی دیگر از مزایای جشنواره فیلم یاس نام برد و افزود: به دلیل تمامی این اتفاقات مثبت من امسال هم مانند سال گذشته در جشنواره شرکت کردم و امیدوارم این جشنواره امسال تبلیغات گسترده تری داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری چند جشنواره به صورت همزمان در کشورهای مختلف جهان تصریح کرد: چه اشکالی دارد که برخی از فیلم ها از ابتدا با هدف شرکت در جشنواره ای مانند یاس ساخته شوند. فیلم های ویدیویی هیچ گاه رنگ پرده به خود نمی بینند و پس از ساخت راهی شبکه نمایش خانگی می شوند و جشنواره یاس این فرصت را برای فیلم ها ایجاد می کند تا نمایش روی پرده را تجربه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار