هیچ توجیهی برای تنبیه بدنی در مدارس وجود ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها و جمعی از مدیران مدارس گفت : بحث تنبیه بدنی از مقوله هایی است که در سال های اخیر به طرق مختلف به آن پرداخته شده است .

کد مطلب: ۵۵۱۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، گودرز کریمی فر به برگزاری کارگاههای توجیهی برای مدیران در خصوص ممنوعیت تنبیه بدنی اشاره کردو افزود : هیچ توجیهی برای تنبیه بدنی در مدارس وجود ندارد .

وی به حساسیت و ظرافت کار تعلیم و تربیت اشاره و خاطر نشان کرد : معلم باید بتواند ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کند و بنا به تفاوت های فردی آنان بهترین روش را انتخاب نماید .

کریمی فر ارتباط دوستانه ، عاطفی و صمیمانه با دانش آموزان را مهمترین عامل در تاثیر روش های آموزشی و تربیتی عنوان کرد و گفت : اساس تعلیم و تربیت باید بر مبنای تشویق و بالا بردن انگیزه در متربیان باشد.

وی در ادامه به گسترش ارتباطات در دنیای کنونی اشاره کردو افزود : همکاران فرهنگی باید متوجه حواشی ایجاد شده در فضای رسانه ای به ویژه فضاهای ارتباطی مجازی باشند .

کریمی فر تاکید کرد : پرورش تفکر نقادو خلاق از جمله رویکردهایی است که در تعلیم و تربیت دانش آموزان به آن توجه می شود . وی بر این نکته تاکید کرد که سرآغاز تصحیح رفتارهای نادرست دانش آموزان تفسیر مناسب این رفتارهاست و افزود : این بدین معنی است که برای مقابله با رفتارهای نامناسب دانش آموزان، به جای تنبیه و مشاجره، با آنها به خوبی و با منطق و آرامش برخورد کرده و رفتار آنها را به گونه ای دیگر یا از نگاه دیگر تعبیر و تفسیر کنیم.

کریمی فر تاکید کرد : دانش آموز ناآرام سعی دارد تا به هر شکل ممکن نظم کلا س را به هم زده و معلم و هم کلا سی هایش را آزار دهدو باید به این نکته توجه داشت که این ناآرامی ها ممکن است دلا یل مختلفی هم داشته باشد .

وی در ادامه تصریح کرد : علت هر چه باشد ، نباید با دانش آموزان برخوردی تند و خشن داشت.

وی بر ایجاد رابطه دوستانه با دانش آموزان تاکید کرد و افزود : باید با کوتاه ترین اما بهترین و تاثیرگذارترین عبارت ها آنها را راهنمایی کرد و به جای ریز شدن در مسائل و گفت وگوی بیهوده، تلا ش کرد تا با فهرست بندی مطالب و پرداختن به نکات کلیدی ، در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار