مدیر کل آموزش و پرورش لرستان :

بهره وری در مدارس باید با رویکردی عمیق ، دقیق و علمی باشد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در همایش اختتامیه دومین جشنواره نوجوان خوارزمی معلم و دانش آموز را دو عنصر مهم در سند تحول بنیادین برشمردو گفت: توجه به مدارس یا بهره وری در مدارس باید با رویکردی عمیق ، دقیق و علمی باشد .

کد مطلب: ۵۵۱۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، گودرز کریمی فر افزود : جشنواره ها و المپیادهای علمی به دلیل ماهیت هیجانی که دارند می توانند میل به یادگیری را در دانش آموزان بیشتر کنند .

وی مدیران مدارس را سفیران اصلی آموزش و پرورش و سکان داران تعلیم و تربیت برشمردو گفت : تاکید کرد : توجه به آموزش و پرورش با برنامه و بهره ور یکی از وظایف جدی مدیران مدارس است .

کریمی فر ارتقاء کیفیت و بهره وری مدیریت آموزشگاهی را یکی از سیاست های دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کردو افزود : توجه به مدیریت بهره ور با رویکرد مدیریت آموزشگاهی از جمله مسائلی است که آموزش و پرورش به آن توجه دارد .

وی ارتقای کیفیت آموزش را یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش برشمرد و گفت : این سیاست با دو رویکرد کسب رتبه های تک ، دو وسه رقمی کنکور سراسری و ارتقاء میانگین نمرات نهایی دنبال می شود .

کریمی فر ادامه داد : در سه سال اخیر در این حوزه ها توفیقات بسیار خوبی کسب شده ولی ما به این توفیقات قانع نبوده و اعتقاد داریم روند پیشرفت شاخص های آموزشی و پرورشی باید با شتاب مطلوب تداوم یابد .

کریمی فر توفیقات کسب شده را نشانه مدیریت توانمندو علمی و تعامل و همکاری بین دستگاهی عنوان کرد و افزود : همه عوامل چه در حوزه صف و چه در حوزه ستادی در این توفیقات سهیم هستند.

وی بر این نکته تاکید کرد که یادگیری را باید به معنای بهتر زیستن هم یاد بگیریم و هم یاد بدهیم و افزود : سطحی نگری و آموزش مبتنی بر یادگیری های سطحی و حافظه محور یک آفت جدی برای نظام تعلیم و تربیت است .

کریمی فر توجه به یادگیری های عمیق و مفهومی را یک سیاست راهبردی برشمردو گفت : توجه به جشنواره جابر در دوره ابتدایی و جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی در دوره متوسطه ابزاری است که می تواند ما را به این اهداف رهنمون سازد .

وی بر این نکته تاکید کرد که ما باید به اهداف کمی و کیفی به صورت توامان توجه داشته باشیم و گفت : اهداف باید مشخص ، واقع بینانه و قابل سنجش باشد تا بتوان برای با برنامه ریزی به آنها دست یافت .

کریمی فر تاکید کرد : اگر مدیریت بهره ور باشد تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان توجه به 3عنصر اراده ، امید و پشتکار را در دستیابی به اهداف مهم برشمرد و افزود : کمبودها و تنگناهای مالی نباید ما را در رسیدن به اهداف محدود کند .

کریمی فر کسب رتبه عالی ستاد پروژه مهر را در سه سال متوالی ، کسب رتبه های دو و سه رقمی کنکور سراسری و رتبه های برتر در جشنواره ها و المپیادهای علمی را از مصداق های برنامه ریزی دقیق در دستگاه تعلیم و تربیت لرستان برشمرد و افزود : هماهنگی و نظارت مهمترین ویژگی در علم مدیریت است .

وی در ادامه تاکید کرد : آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید با حفظ اصول به دنبال دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت است .

کریمی فر در ادامه به استفاده از خرد و اندیشه صاحب نظران تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت : ما معتقدیم که باید از تمام ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف کلان تعلیم و تربیت هوشمندانه استفاده شود و تلاش کرده ایم تا این برنامه ها را در قالب همایش مدیران کل آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، همگام با مدیران ، همراه با نوآوران ، از پیشکسوتان فکور تا بازنشستگان صبورعملیاتی و اجرایی کنیم .

وی در پایان به بیان انتظارات خود از روسای آموزش و پرورش پرداخت و گفت : انتظار داریم روسای آموزش و پرورش با روشنگری ، تبیین برنامه ، جریان سازی خبری و اقناع مخاطبان وظایف مدیریتی خود را انجام دادن و از ارجاع دادن مراجعین به استان جلوگیری نمایند .

کریمی فر به لزوم نظام مند و هدفمند بودن کلاس های فوق برنامه و تقویتی هم اشاره کرد و افزود : روسا باید بر کلاسهای فوق برنامه مدارس نظارت کنند تا این کلاس ها در راستای ارتقای کیفیت آموزش تدوین شده و از کیفیت و کمیت مناسب برخوردار باشند .

در ادامه این مراسم پس از رونمایی پوستر سومین دوره جشنواره جوان خوارزمی از برگزیدگان مرحله استانی و کشوری با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار