مدیر کل آموزش وپرورش لرستان :

خلق حماسه جهادمدرسه سازی تنها باهمکاری خیرین مدرسه سازامکان پذیر است

مدیر کل اموزش و پرورش لرستان در آیین افتتاح آموزشگاه خیر ساز 12کلاسه شهرستان بروجرد با اشاره به وجود سه هزارو 700کلاس تخریبی در استان گفت : دولت با تنگناهاو محدودیت های اعتباری مواجه است و بدون کمک خیرین حقیقی و حقوقی نمی تواند از عهده نوسازی ، تعمیرو تجهیز مدارس بر آید .

کد مطلب: ۵۵۰۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، گودرز کریمی فر واژه خیر را تلفیقی از کلید واژه ای خیر خواه ، یارا و رها عنوان کردو افزود : خیر ین مدرسه ساز افراد خیرخواهی هستند که از تعلقات مادی رها گشته و یاریگر دستگاه تعلیم و تربیت شده اند

وی توسعه مشارکت های همه جانبه را یکی سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش برشمرد و افزود : آموزش و پرورش لرستان چهار هزارو 207آموزشگاه در قالب 15هزار کلاس درس ، 330هزار دانش آموز ، 30هزار فرهنگی شاغل و 15هزار فرهنگی بازنشسته دارد .

کریمی فر محور توسعه مشارکت همه جانبه را در دستگاه تعلیم و تربیت مشارکت خیرین مدرسه ساز عنوان کردو گفت : سه هزار و 700 کلاس تخریبی در لرستان وجود دارد که احیا و بازسازی این مدارس نیازمند توجه ویژه خیرین است.

وی تاکید کرد : تنها خیرین مدرسه ساز هستند که می توانند آینده آموزش و پرورش یا آموزش و پرورش آینده را با کمک های مادی و معنوی خود تقویت و حمایت کنند .

وی مدرسه سازان را جهاد گران واقعی معرفی کرد که کار آنها مانا و پایاست و اظهارداشت : جهاد مدرسه سازی با اعتبارات محدود دولتی محقق نمی شود وهمکاری ،همیاری و همراهی خیرین مدرسه ساز، مدرسه دارو مدرسه یار ضرورتی اجتناب ناپذیر در دستگاه تعلیم و تربیت است .

کریمی فر خیرین مدرسه ساز را بیت الغزل تعلیم و تربیت برشمردو عنوان کرد : نگاه تفاهمی و تعادلی فیمابین خیرین و آموزش و پرورش می تواند در راستای توسعه عدالت آموزشی تاثیر گذار باشد .

وی تاکید کرد : ما به جهاد مدرسه سازی و مدرسه سازی جهادی اعتقاد داریم و می دانیم که همت خیرین مدرسه ساز است که ما را به هدف مقدس رهنمون می سازد . کریمی فر در ادامه با خواندن بیت : ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید / هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند .

وی خیرین را انسان های بزرگی برشمرد و گفت : چون بزرگی بایدت بخشندگی کن / کریمی فر تاکید کرد : خیرین مدرسه ساز نه تنها بزرگند ، بلکه یاریگر هم هستند/. عمر به خشنودی دلها گذار / وی در ادامه خیرین را رها از تعلقات و دلبستگی های دنیوی خواندو گفت : هر چه را نپاید دل بستگی را نشاید .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه لازمه استعداد بزرگ را اراده بزرگ عنوان کرد و افزود : در میان خیرین مدرسه ساز انسان هایی بزرگی وجود دارد که به پشتوانه آنها خلق حماسه بزرگ مدرسه سازی در استان جهاد گر ،دلاور و محروم لرستان امکان پذیر است .

کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که نگاه خیر خواهانه خیرین به تجهیز و نوسازی هنرستان ها و سالن های ورزشی مورد انتظار2عنصر مهم و تاثیر گذار در عرصه تعلیم و تربیت یعنی معلمان و دانش آموزان است .

وی خیرین را دارای اهداف عالیه برشمردو گفت : معتقدیم کسانی که دارای آرزو و هدف هستند فقر را نمی شناسندو انسان هم به اندازه هدف هایش ثروتمند است .

کریمی فر خیر بودن را کاری سهل و آسان برشمرد و گفت : یک خیر می تواند با خریدن خشتی از یک مدرسه در طرح ((از خشت تا بهشت )) یا به دمی ، به درهمی ، به قدمی و به قلمی با روشنگری و جریان سازی خبری در این امر مقدس مشارکت کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار