با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

همایش پدافند غیرعامل در یاسوج برگزار شد

در این همایش معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات سایبری وتوسعه شبکه‌های مجازی مهم‌ترین اولویت برای مقابله در پدافند غیرعامل است.

کد مطلب: ۵۴۷۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، قبل از ظهر امروز همایش پدافند غیرعامل و فرهنگیان با حضور مسئولان کشوری و استانی در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این همایش معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات سایبری وتوسعه شبکه‌های مجازی مهم‌ترین اولویت برای مقابله در پدافند غیرعامل است.

هوشنگ حاتمی گفت: این تهدید در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی وارده شده و باعث خطرات مهمی می‌شود که باید با آسیب‌شناسی با آن مقابله کرد.

وی گفت: مهم‌ترین اولویت پدافند غیرعامل در کهگیلویه وبویراحمد نیز تهدیدات زیستی است که در بخشهای انسانی، غذایی، دام‌ها و با توجه به شرایط اقلیمی وجغرافیایی استانی متغیر است.

رئیس مرکز مطالعات پدافند غیرعامل کشور گفت: باید برنامه ریزی مطلوب برای مقابله با مصرف بی‌رویه آفتهای دامی، آنتی بیوتیک‌ها وعوامل تغییر ژنتیک انجام می‌شود.

وی به اهمیت و ضرورت آموزش برای پدافند غیرعامل اشاره کرد وگفت: آموزش وپرورش برای معرفی فرهنگ پدافند غیرعامل نقشی اساسی برعهده دارد.

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این همایش گفت: شبکه‌های اجتماعی بیشترین نقش را در گسست اجتماعی دارند وارتقاء هم افزایی برای مقابله با آن در جامعه یک ضرورت است.

محمدی بیان کرد: مبانی دین مبین اسلام سبک زندگی اجتماعی انسان را مشخص نموده وبهره گیری از سیره وسنت ائمه بر‌ترین مسیر در حفظ امنیت است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان نیز گفت: برگزاری نشست‌های پرسش وپاسخ برای خانواده ها-معلمان ودانش آموزان وبرگزاری مسابقه بین دانش آموزان واجرای اقدامات امنیتی بویژه حاشیه جاده‌ها در حفاظت از مدارس از مهم‌ترین فعالیتهای پدافند غیرعامل است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت: به اعتقاد جامعه‌شناسان جنگ یکی از عناصر پایدار در تاریخ بشر است.

هادی زارع‌پور با اشاره به تمدن پنج هزار ساله بشر افزود: تاکنون بیش از ۱۴ هزار جنگ اتفاق افتاده که منجر به از دست دادن جان بیش از چهار میلیارد انسان شده است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ۲۰۸ سال بدون جنگ داشتیم و در مابقی سال‌ها سایه جنگ در زندگی افراد بشر بوده است، یادآور شد: مثلاً در طول سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰ تنها سه هفته بدون جنگ وجود داشته است.

وی تصریح کرد: این اتفاقات باعث شد تا حاکمان جوامع به فکر بیفتند که اگر حمله‌ای صورت گیرد باید در راستای کاهش تلفات تدابیر لازم اندیشیده شود.

زارع‌پور با بیان اینکه اقدامات خوبی در کشورهای مختلف در این راستا انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: ساخت مترویی در عمق ۹۵ تا ۱۰۰ متری زمین که در برابر سلاح‌های متعارف و غیرمتعارف مقاوم بوده از جمله اقدامات کره شمالی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پرهیز از ساخت مجتمع‌های بزرگ در کنار هم و احداث آن‌ها به صورت پراکنده را از دیگر اقدامات این کشور برای مقابله با خطرات عنوان کرد و افزود: در چین نیز شهری زیرزمینی که ظرفیت دو میلیون نفر را دارد برای مقابله با خطرات احتمالی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اجرای چنین طرح‌هایی در ایران برای مقابله با خطرات احتمالی و کاهش تلفات اضافه کرد: البته توجه خوبی طی این سال‌ها به این موضوع شده است.

زارع‌پور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در مسائل دفاعی و امنیتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر شناخت اهمیت پدافند غیرعامل توسط مسوولان تاکید کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات آموزش و پرورش در زمینه پدافند غیرعامل در استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پروش استان تاکنون در این حوزه کارهای خوبی انجام داده است.

زارع‌پور تهیه و توزیع بروشور، پوس‌تر، بنر و سایر اقلام تبلیغاتی در مدارس و ادارات، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری، مقاله‌نویسی، روزنامه‌ دیواری و عکس، همایش پیاده‌روی، برپایی نمایشگاه و مانورهای زلزله و امداد و نجات در مدارس را از جمله اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های آگاهی‌بخشی با موضوع ماهواره، آسیب‌ها و شبکه‌های اجتماعی، جلسات پرسش و پاسخ با حضور اساتید و کار‌شناسان برجسته و دوره‌های مختلف آموزشی ویژه کارکنان و فرهنگیان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

همچنین محمود مومن نسب نسب مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر این همایش گفت: این همایش با شرکت ۲۵۰نفر از مسئولان اداری استان وبا هدف ارتقاء سطح آگاهی وتبیین وضرورت آموزش در پدافند غیرعامل برگزار شد.

در این آئین از دانش آموز برگزیده کشوری در مسابقات عکس پدافند غیرعامل به نام مریم آییش از لوداب و نوید احمدی مفرد واحمد داوری فر از مارگون تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار