مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

همکاری 75راهبر آموزشی در نظارت بر فعالیت مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 75 نفر از منتخبین فرهنگیان استان به عنوان راهبران آموزشی در نظارت بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

کد مطلب: ۵۴۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی، عباس لامعی مدیر کل آموزش وپرورش پیش ازظهر امروز در گردهمایی راهبران آموزشی خراسان جنوبی اظهار کرد: رسالت اصلی راهبران آموزشی ارتقای کیفیت آموزشی، با توسعه صلاحیت های علمی و حرفه ای معلمان است

وی، اضافه کرد: از آنجائیکه در اعمال مدیریت علمی بر فرایندهای یاددهی و یادگیری، خلاء شدیدی در خصوص اعمال نظارت احساس می شد، لذا با ایجاد پست راهبران آموزشی به منظور اعمال نظارت علمی، در جهت ارتقاء کیفیت بخشی در دوره ابتدایی گام موثری برداشته شده است

وی نظارت راهبران آموزشی بر کلاس های چندپایه روستایی را به سبب آسیب پذیری بیشتر آنان، مهم ترین اولویت کاری آنان دانست یادآورشد: اهداف ترسیمی برای راهبران اموزشی بالاتر از راهنمایان تربیتی در گذشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در مدارس، ارتقای سطح مهارت های حرفه ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش اموزان با ارائه خدمات مشاوره ای و راهبری اموزشی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان را مهم ترین اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد.

لامعی،بازدید ماهانه از مدارس، بررسی طرح درس، نحوه تدریس معلمان و برنامه هفتگی مدرسه، نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی معلمان تحت پوشش را مهمترین وظیفه راهبران آموزشی دانست.

وی، حضور در شورای آموزگاران، هدایت معلمان در زمینه استفاده از روش های نوین آموزشی با تاکید بر روش های تلفیقی در کلاس های چندپایه و پیگیری اقدامات معلمان و مدرسه در زمینه شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه و دارای اختلالات یادگیری را از دیگر وظایف راهبران عنوان کرد.

مدیر کل آموزشی و پرورش خراسان جنوبی بر اجرای دقیق وظایف راهبران آموزشی تأکید کرد و افزود: از آنجائیکه انجام وظایف تعیین شده نیاز به صرف وقت و تلاش مداوم راهبران آموزشی و تربیتی دارد، ضروری است مسئولین محترم از ارجاع امور غیرمرتبط با وظایف ایشان خودداری نمایند.

وی، با بیان این که ابلاغ راهبران آموزشی یک ساله است،خاطر نشان کرد: تسلط بر محتوای آموزشی پایه ها برای راهبران آموزشی ضروری است و قابل ذکر است که اثربخشی کارگاه ها بیشتر از دوره های آموزشی است.

گفتنی است در این گردهمایی سه روزه راهبران آموزشی و تربیتی استان با مهارت های تدریس در کلاس های چند پایه آشنا می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار