معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان

نقطه ی شروع در فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی دقیق است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل :همه ی ما باید از عمق دل باورمندی تشکیلات دانش آموزی را در درون خویش تقویت کنیم و برنامه ها را طوری طراحی نماییم که هم شروع و هم پایان خوبی داشته باشد.

کد مطلب: ۵۴۶۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، صبح روز چهارشنبه 5 آبان ماه جلسه ی توجیهی جذب و ساماندهی پیشتازان و فرزانگان با حضور معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش و کارشناسان سازمان دانش آموزی استان در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

یدالله جایدری معاون پرورشی فرهنگی استان گفت: همه باید در راستای تربیت اجتماعی که اعتقاد دانش آموزان است باید گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به تأثیر دانش آموزان در انجام فعالیت ها اظهار نمود: تجربه نشان داده است که هرجا مسولیت اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی و علمی به دانش آموزان تفویض شده است میزان موفقیت ها بیشتر بوده است.

جایدری رشد و تعالی و بالندگی و شکوفایی استعدادهای نهفته ی دانش آموزان را سپردن مسولیت به ایشان بیان کرد و دانش آموز و مدرسه محوری را گامی موثر در تحول فعالیت های آموزشی و تربیتی دانست.

وی معتقد است برای انجام مطلوب و احسن فعالیت ها و مأموریت های حوزه ی دانش آموزی نخستین گام آن است که همدیگر را باور کنیم و اگر همدیگر را باور کردیم در رسیدن به مطلوب مورد نظر موفق خواهیم بود.

یدالله جایدری تصریح کرد: برای انجام دادن یک برنامه ی موفق لازمه اش همراهی تیم و گروه کاری با خود است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در بخش کار و فعالیت های فرهنگی باید اولویت بندی کرد و نقطه ی شروع در فعالیت فرهنگی اعتبار نیست بلکه برنامه ریزی دقیق است.

وی اظهار کرد: همه ی ما باید از عمق دل باورمندی تشکیلات دانش آموزی را در درون خویش تقویت کنیم و برنامه ها را طوری طراحی نماییم که هم شروع و هم پایان خوبی داشته باشد.

ایشان بر ضرورت استفاده از ظرفیت شوراهای دانش آموزی در تشکیلات سازمان دانش آموزی تاکید نمود.

جایدری در بخشی دیگر از سخنان خود ماموریت های سازمان دانش آموزی و انتظارات از مسولان شهرستان ها و مناطق را از جمله تشکیل منظم شورای برنامه ریزی شهرستان، منطقه، توسعه فعالیت های خودجوش و فعال نمودن تشکل های پیشتازان و فرزانگان و خبرنگاران پانا برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای خوداتکایی و تامین منابع سازمان دانش آموزی، فعال سازی مجامع دانش آموزی، استفاده مستمر از دانش آموزان عضو تشکل ها در فعالیت ها، رونق بخشیدن به گردشگری، برگزاری اردوها، دوره های آموزشی- تشکیلاتی و مانورهایی در سطح مدارس بیان کرد.

وی در پایان شرط هویت بخشی سازمان دانش آموزی را تشکیلات پیشتازان و فرزانگان و خبرگزاری پانا دانست و گفت: سازمان دانش آموزی با حفظ سلسله مراتب سازمانی باید استقلال و هویت خویش را نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار