معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام :

اربعین مناسب ترین فرصت تربیتی برای دانش آموزان است

مراسم 13 آبان امسال با محوریت دانش آموزان برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۴۶۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازاستان ایلام، یدالله جایدری بیان کرد: 4 تشکل بسیج دانش آموزشی، انجمن اسلامی دانش آموزان ، شورای دانش آموزی و دانش آموزان عضو تشکل هلال احمر محور برگزاری مراسم امسال 13 آبان هستند و مسئولان آموزش و پرورش فقط در راستای فراهم کردن زمینه حضور بیشتر و بهتر دانش آموزان در این مراسم تلاش می کنند.

وی تصریح کرد با توجه به مصادف بودن 13 آبان با روز پنچشنبه که مدارس تعطیل هستند بر این اساس روز چهارشنبه زنگ مبارزه با استکبار در مدارس ایلام همزمان با سراسر کشور به صدا درمی آید.

جایدری گفت: در 13 آبان امسال باید به سمتی برویم که شکل مبارزه با استکبار جدید باشد چرا که نمی توانیم ام القرای جهان اسلام باشیم در حالی که حتی شعارها و شیوه مبارزه ما به روز نباشد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان تصریح کرد : ضمن اینکه برای دانش آموزان دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران را به خوبی ترسیم کنیم باید روش های جدید در این مبارزه به کار گیریم تا بیش از پیش در این راه موفق باشیم.

وی بیان کرد رویکرد معاونت پرورشی استان محور قرار دادن دانش آموزان در تمام برنامه ها و هدایت آنان به بطن فعالیت های پرورشی است.

وی گفت: از جمله شعارهای مهم 13 آبان امسال می توان به " حماسه ساز امروز ، آینده ساز فردا و مدرسه انقلابی آینده انقلابی اشاره کرد و بر این اساس همانند دوران پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی مدرسه و دانش آموز در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.

وی به نزدیکی مراسم 13 آبان امسال با اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین مناسب ترین فرصت تربیتی برای دانش آموزان است.

جایدری به حضور میلیونی زوار حسینی در ایام اربعین در استان ایلام اشاره کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام همچون سال های گذشته آمادگی کامل برای استقبال از زوار اربعین همراه و همپای مردم و مسئولان اجرای استان دارد و در این راستا ظرفیت عظیم آموزش و پرورش استان در خدمت زوار امام حسینی (ع) قرار می گیرد.

وی گفت در این راستا و به همت سازمان دانش آموزشی کشور دو ایستگاه صلواتی ( موکب ) در شهرستان مهران استان ایلام و استان خوزستان برپا می شود تا به زوار حسینی علی الخصوص فرهنیگان و دانش آموزان سراسر کشور که قصد مشرف شدن به کربلای معلی در ایام اربعین دارند کمک کنند.

وی بیان کرد امسال نیز همچون سال های گذشته دانش آموزان و معلمان داوطلب به صورت شیفتی در مکان های خدمات دهی آموزش و پورورش به زوار حضور می یابند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش توجه ویژه به بست و گسترش کار فرهنگی در ایام اربعین است تا ورود به حوزه تدارکات و خدمات رسانی چرا که دانش آموزان ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با فرهنگ اربعین و درس های عاشور هستند.

جایدری تصریح کرد برپایی نمایشگاه با محوریت اربعین و عاشورا و جمع آوری دلنوشته های دانش آموزان در ایستگاه صلواتی با محوریت خود دانش آموزان از دیگر برنامه های سازمان دانش آموزی در ایام اربعین است.

وی بیان کرد ستاد اربعین آموزش و پرورش ایلام آمادگی کامل برای اسکان فرهنگیانی که از سایر نقاط کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به ایلام سفر می کنند دارد. و علاوه بر اسکان در نظر گرفتن پارکینگ برای این عزیزان در شهر مهران نیز پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار