مخاطبان گفتمان سازي مديريت،نخبگان و مردم مي باشند

مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت :با وجود حداقل 600 مفهوم اقتصاد مقاومتي دركتابهاي درسي اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي وقتي به گفتمان تبديل نشود بر رفتار اثر نمي گذارد.

کد مطلب: ۵۴۵۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران، عليرضا كمره ئي در گردهمايي مديران همه دوره هاي تحصيلي دولتي و غيردولتي مدارس منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش يك نهاد فرهنگ ساز است و متولي تعليم و تربيت رسمي بر اساس ساحت هاي شش گانه مي باشد و موضوع گفتمان يكي از مباحث مهم اقتصاد مقاومتي است.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه گفت: آموزش و پرورش بر اساس وظايف ذاتي يك سري ماموريت ها مثل ساير وزارتخانه ها همانند استفاده بهينه از منابع صرفه جويي و موارد مشابه را بر عهده دارد.

وي در ادامه به تبيين ماموريت اصلي آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتي و موضوع مهم گفتمان سازي اشاره نمود و گفت: ما به عنوان نهاد فرهنگ ساز بايد موضوع گفتمان سازي را دنبال كنيم.

عليرضا كمرئي در ادامه به تفاوت هاي تعريف گفتمان و گفتگو پرداخت و ضمن تعاريف مختلف گفتمان آن را به اين شرح بيان نمود: گفتمان مجموعه يا دستگاه بينشي و يك دستگاه فكري است كه از راه واژگان نهادينه شده و بر ذهنيت اثر مي گذارد يا حتي بر يك دوران تاريخي سايه مي اندازد.

در ادامه مديركل آموزش و پرورش شهرتهران مشخصات گفتمان سازي را دوري از رفتارهاي دستوري و كنش هاي مربوط به اجبار، مامور به تكليف بودن و در گفتمان سازي نگاه فرآيندي داشتن و به صورت پروسه سازي عمل كردن عنوان نمود و گفت: مخاطبان گفتمان سازي مديريت ، نخبگان و مردم مي باشند.

كمرئي افزود: مخاطب اصلي ما مردم هستند و منطق با مردم اغنا فطري است، اغناي فطري با سلسله مراتب انجام نمي شود بلكه با برانگيختن احساسات فطري جامعه است.

وي با تاكيد بر گفتمان سازي از طريق جامعه و مردم عنوان داشت: وقتي در مويرگ هاي جامعه اقتصاد مقاومتي رسوخ كند، به صورت سيستمي به يك نياز در جامعه تبديل و سبك زندگي را تغيير مي دهد و بسياري از مفاهيم همچون قناعت و كارآفريني هويت مي يابد.

عليرضا كمرئي با اشاره به وجود حداقل 600 مفهوم اقتصاد مقاومتي دركتابهاي درسي اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي وقتي به گفتمان تبديل نشود بر رفتار اثر نمي گذارد.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در تبيين بيشتر موضوع اظهار داشت: شعار، يك موضوع و اقدام پراكنده است و در مقابل جريان سازي است كه توام با انسجام و توالي و ترتيب موضوعات است.در گفتمان جريان سازي بين مفاهيم موردنظر مي باشد و هدف گفتمان ايجاد باور در سطح جامعه مي باشد.

وي در بيان تفاوت گفتمان و جريان عنوان كرد: هدف گفتمان ايجاد باور در سطح جامعه است و نگاه بلند مدت به مسائل دارد و در يك قالب كلي تر مطرح مي شود.

مديركل با تاكيد بر اينكه از طريق گفتمان اقتصاد مقاومتي شكل مي گيرد ،گفت:در گفتمان سازي شبكه مفاهيم به يكديگر پيوند مي خورد و چنانچه گفتمان اقتصاد مقاومتي شكل گيرد، مفاهيمي همچون صرفه جويي ، قناعت و ساير مصاديق مرتبط همه اينها به صورت يك مجموعه و سيستم واحد شكل مي گيرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار