خانه و مدرسه دو کانون اصلی تاثیرگذار در تربیت دانش آموزان است

بدون اعتماد خانواده ها امکان مشارکت در امر تعلیم و تربیت وجود ندارد و این سرمایه ارزشمندی است تا بتوانیم زمینه مشارکت خانواده ها را در قالب انجمن اولیا و مربیان داشته باشیم.

کد مطلب: ۵۴۳۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا شهر تهران علیرضا کمره ای در آئین گرامیداشت هفته انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران که صبح 26 مهرماه در تالار فرهنگ برگزار شد اظهار داشت: مدرسه و خانه دو کانون تاثیرگذار در تربیت دانش آموزان و پیوند اولیا و مربیان نیز پیوندی اثرگذار در جریان تعلیم و تربیت است .

وی افزود: در تعلیم و تربیت عوامل مختلف رسمی و غیررسمی تاثیرگذار هستند و اگر بخواهیم به اهداف عالیه خود در زمینه تعلیم و تربیت دست یابیم باید این دو را با هم هماهنگ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: ساختار آموزش و پرورش طوری است که معلمان و مریبان اعتبار خاصی دارند و خانواده ها به آنها اعتماد می کنند اگر همسویی در تربیت رسمی و غیررسمی به وجود نیاید آنچه در آموزش رسمی رشته می شود توسط آموزش های غیررسمی پنبه خواهد شد.

وی افزود: نقش تربیتی مدرسه امتداد کار خانواده ها در امور تربیتی و انجمن اولیا و مربیان نماد مشارکت در آموزش و پرورش است ما نباید این مشارکتها را فقط به ابعاد مالی و اقتصادی محدود کنیم زیرا این بعد یکی از سطحی ترین و نازلترین سطح مشارکت است. ما باید در ابعاد عاطفی ، احساسی و اعتمادسازی در زمینه مشارکت ، سیاستگذاری کنیم که این امر دستاوردهای بسیار ارزشمندی خواهد داشت.

کمره ای اضافه کرد: اگر مشارکت صحیح بین مدرسه و خانه ایجاد شود اولیا می توانند مدرسه را با نظرات و انتظارات خود منطبق کنند و تنها آموزش و پرورش در تربیت یکه تازی نمی کند بلکه با استفاده از توانمندی خانواده ها کاربرد تربیتی آموزش و پرورش مضاعف خواهد شد.

وی عنوان کرد: بدون اعتماد خانواده ها امکان مشارکت در امر تعلیم و تربیت وجود ندارد و این سرمایه ارزشمندی است تا بتوانیم زمینه مشارکت خانواده ها را در قالب انجمن اولیا و مربیان داشته باشیم. نباید با سطحی نگری نقش انجمن اولیا و مربیان را کمرنگ کنیم و باید از این فرصت خوب بدرستی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار