در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

سقوط آمار ازدواج در کشور/60 درصد طلاق‌ها در 3 سال اول زندگی

یک آسیب شناس علوم رفتاری با بیان اینکه حدود 60 درصد طلاق زوجین در سه سال اول زندگی صورت می گیرد، گفت: آمار طلاق در سال اول زندگی زوجین رو به افزایش است.

کد مطلب: ۵۴۳۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مجید ابهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به آمار ازدواج در کشور اظهارداشت: آمار ازدواج در کشور رو به سقوط است نه کاهش. به طوری که آمار ازدواج در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 3.5 تا چهار درصد کاهش یافته است.

این آسیب شناس علوم رفتاری ادامه داد: مشکلات اقتصادی، نبود مسکن، بیکاری، خیانت و مشکلات فرهنگی عمده ترین دلایل ناکامی زوجین در زندگی است که در نهایت منجر به طلاق زوجین می شود. همچنین یکی از مشکلاتی که امروز مشاهده می شود ناآگاهی جنسی زوجین است که مشکلاتی را برای خانواده های جوان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خانواده به عنوان مهم‌ ترین نهاد جامعه، نقش بسزایی در انسجام اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌ جوامع در عرصه تکنولوژی، این نهاد مهم در معرض آسیب و حتی فروپاشی قرار گرفته است.

ابهری تصریح کرد: در حال حاضر از هر سه ازدواج در ایران، حداقل یکی منجر به طلاق می شود و عمر زندگی نیز در ایران بین 1 تا 3 سال رسیده است.

به گفته این استاد دانشگاه، نبود امکان انتخاب منطقی همسر توسط جوانان بعد از بیکاری و مشکلات اشتغال و یافتن مسکن و به دنبال آن بی توجهی والدین در واگذاری مسئولیت به فرزندان از موانع اصلی افزایش ازدواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار