مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

مشارکت همگانی تکلیفی دینی برای تبیین فرهنگ امربه معروف ونهی از منکراست

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: نسل جوان و نوجوان به عنوان سرمایه های اصلی این سرزمین بایدبه قیام عاشورا به عنوان یک درس و یک مکتب بزرگ انسان ساز نگاه کنند.

کد مطلب: ۵۴۱۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ،علی بیرانوند گفت: آموزش و پرورش با توجه به رسالت خطیر و سنگین خود و با هدف تعلیم، پرورش وتربیت دانش آموزان و سوق دادن انها به سمت تعالیم دین مبین اسلام ناب با همه دستگاه های استان در امور مختلف همکاری داردلذا مشارکت همگانی برای تبیین راه‌های انتقال فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به نسل آینده تکلیفی دینی است که با همدلی وتعامل بین همه ی دستگاهها تحقق پیدا می کند.

وی یادآور شد: نسل جدید برای داشتن آینده بهتر نیاز به برنامه ریزی دارد و آتیه روشن برای این بچه ها و هموار ساختن مسیر حرکت آنها به سوی آینده ای درخشان و موفق تنها با همکاری خانواده ها، ادارات و نهادهای مختلف با آموزش و پرورش امکان پذیر است.

بیرانوند اظهار کرد:مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش در تربیت فرزندان علاوه بر آموزش علم، آموزش امر به معروف و نهی از منکر است که از همان ابتدا خوب را از بد تمیز دهندتا بتوانند در جامعه خود مثمر ثمر واقع شوند و در راه پیشرفت جامعه خود کار ساز باشند

وی به نقش وتأثیر معلمان درتربیت مباحث اخلاقی اشاره کرد وافزود: معلم به عنوان الگوی دانش آموز می باشد و گفته ها و نصیحت های وی می تواند دانش آموز را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین فرهنگ و دین ما ایجاد می کند که ارزشهای اخلاقی و معنوی باید در مدارس گسترش پیدا کند و این به عهده معلم می باشد .

وی تاکید کرد:هم وظیفه شغلی و هم وظیفه شرعی معلم ایجاد می کند که در مدارس ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در اولویت های یاد دهی معلم باشد، چرا که نقش پذیری اجتماعی و اهمیت دادن به این ارزش های معنوی بیشتر در دوران دانش آموزی می باشد که معلم می تواند با خلاقیت خود این دانش آموزان را در جهت مثبت سوق دهد .

آیین نواخته شدن زنگ هفته امر به معروف و نهی از منکر در دبیرستان دختران فضیلت و با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های مختلف استان برگزار شد.
این مراسم همه ساله از یکم تا هفتم ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و امسال نیز شعار (همه ما مسئولیم ) برای این هفته انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار