اثرگذاری متروی تهران در کاهش آلودگی هوا

استفاده از مترو تنها در سه ماه نخست سال باعث کاهش ۲۶۳ هزار تن گاز آلاینده Co2 در هوای تهران شده است.

کد مطلب: ۵۴۰۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه گسترش مترو تهران اثرات اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی برای پایتخت نشینان دارد اظهار داشت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که استفاده از خطوط مترو تنها در سه ماه نخست سال ۹۵ توانسته است به میزان قابل توجهی به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

وی افزود: در این بازه زمانی استفاده از این حمل و نقل پاک باعث شد تا ۳۷ هزار تن آلاینده‌هایی چون CO، NOX، SO2، PM10 و HC وارد هوای تهران نشود، همچنین از تولید ۲۶۳ هزار تن گاز Co2 هم جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به فواید اقتصادی مترو برای پایتخت تصریح کرد: ۵ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال میزان صرفه جویی‌های صورت پذیرفته در هزینه‌های شهری در اثر بهره برداری از خطوط متروی تهران در بازه سه ماهه است.

وی افزود: این رقم با احتساب هزینه صرفه جویی شده در مصرف سوخت، هزینه صرفه جویی شده در اتلاف وقت مسافرین، صرفه جویی در هزینه بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا، صرفه جویی در هزینه استهلاک و لوازم یدکی خودروها، صرفه جویی در هزینه خسارات تصادفات و صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری معابر شهری به‌دست آمده است.

احمدی بافنده با بیان اینکه نظر سنجی از مسافران نشان داد که هر بار استفاده از مترو به طور میانگین ۲۷ دقیقه در زمان آنها صرفه جویی می‌کند خاطر نشان کرد: ترافیک این روزها به یکی از معضلات کلان شهر تهران تبدیل شده است که ساعات بسیاری از عمر شهروندان را تلف می‌کند، این درحالی است که همین خطوط فعال مترو توانسته‌اند در وقت مسافران صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای ایجاد کنند و مسلماً با حمایت دولت در خصوص گسترش خطوط و کامل شدن تجهیزات ناوگان مترو می‌توان این میزان را ارتقا داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار