مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار'کودکان تشنه‌اند' برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال، به مناسبت تقارن با ماه محرم الحرام رنگ و بوی عاشورایی به خود می‌گیرد و این برنامه‌ها با شعار'کودکان تشنه‌اند' برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۳۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، محمدنقی صالحی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برای برگزاری برنامه های هفته ملی کودک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی افزود: عزت، امنیت، آرامش و پیشرفت کشور مدیون شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان جان برکف هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر در همه مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می شود، یادآورشد: 16 مهر روز جهانی کودک است و با توجه به اینکه کودکان در جامعه دارای جایگاه برجسته ای هستند، همه نهادها، خانواده ها و مسئولان ذی ربط به این مساله توجه ویژه ای دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: توجه به بهداشت روانی و سلامت، تعذیه، بازی، سرگرمی، تربیت اسلامی، انسانی، حقوق، فعالیت های هنری و فرهنگی، دینی و علمی کودکان در راس همه امور قرار دارد.

صالحی تاکید کرد: اگر آینده ای امید بخش و روشن برای جامعه متصور هستیم باید به جایگاه کودکان توجهی ویژه داشته باشیم چرا که این قشر هدیه ای الهی و ارزشمندترین سرمایه ملی به شمار می روند و امانت الهی در دستان ما هستند.

وی ادامه داد: هفته ملی کودک فرصت خوبی است که به کودکان توجهی ویژه ای داشته باشیم و زمینه پویایی، شکوفایی و رشد و بالندگی آنها را فراهم کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امسال با تقارن محرم و هفته ملی کودک،همه مراکز فرهنگی و هنری استان فعالیت‌هایی را در قالب قصه گویی، شعر، نقاشی، داستان، عکاسی و فیلم سازی برگزای می‌کنند و شعار آزادی، ظلم ستیزی و مکتب انسان ساز حسینی را برای کودکان در قالب برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی اجرا خواهند کرد.

صالحی هدف از اجرای برنامه های کودک با تعامل و همکاری دستگاه های ذی ربط، همگرایی، هم افزایی، و توجه افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی و خواسته های آنها بیان کرد.

وی ادامه داد: آشنایی با شخصیت های شهدای کودک عاشورا و هشت سال جنگ تحمیلی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در ذهن و فکر کودکان از دیگر اهداف برنامه های هفته ملی کودک است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در کنار برنامه های این هفته نمایشگاهی از آثار فرهنگی، هنری، ادبی اعضای این کانون و مربیان در نمایشگاهی با موضوع های هفته دفاع مقدس، دهه کرامت، جشنواره رضوی دایر می شود و خیمه های نقاشی، قصه گویی و دلنوشته های اعضا و کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی نیز فعال می شود.

صالحی اظهارکرد: در 120 روستای استان زنجان با برنامه ریزی های بعمل آمده، کتابخانه های سیار برنامه اجرا می‌کنند و در هفتم محرم نیز بیش از یک هزار کودک به منظور عزاداری و سینه زنی گردهم می آیند.

وی ادامه داد: عیادت از کودکان بیماری که در بیمارستان ها بستری هستند، اجرای برنامه برای کودکان استثنایی تجلیل از کودکان شهدای مدافع حرم، هم اندیشی کودکان با هنرمندان و نویسندگان استان زنجان از دیگر برنامه های هفته ملی کودک است.

هر سال برنامه های هفته ملی کودک به شکل مدون و همزمان با سراسر کشور در مراکز فرهنگی و هنری استان زنجان برگزار می شود.

برنامه های این کانون در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی است که برای اعضای آن برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار