‌فرهنگ اصیل و ناب دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال داده شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ارزش های متعلق به دفاع مقدس که امروز در خانواده شهدا متجلی است، باید استخراج و به نسل جوان منتقل شود.

کد مطلب: ۵۳۸۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، ششمين همايش مهر استقامت و پايداري با حضور كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش، عليرضا كمرئي مديركل آموزش و پرورش شهر تهران،پروازي مقدم مدير آموزش و پرورش منطقه6 شهر تهران ، اسكندري رئيس بنياد شهيد و ايثارگران، بابايي شهردار منطقه 6 شهر تهران، اعضاي شوراي معاونين در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران بر نو كردن شيوه هاي انتقال مفاهيم ارزشي به دانش آموزان و نسل آينده تاكيد نمود و افزود: خانواده شهدا هميشه چشم و چراغ ملت بوده و هستند. چفيه و پلاك شهدا تداعي كننده و نماد دفاع مقدس هستند كه ياد و خاطره ان دوران را به نسل هاي جديد منتقل مي كنند.

كمرئي گفت: بر ما فرض است كه ارزشهاي دفاع مقدس را كه در خانواده شهدا متجلي است به نسل جوان منتقل كنيم.چفيه هاي رزمندگان نماد زهد، سربند آنها زينت بخش سيماي رهروان راهشان و پلاك ها نشانه ايستادگي بر آرمان ها مي باشند.

وي اظهار داشت: اعتقاداتی که شهدای ما در دوران جنگ از آن دفاع کردند، ارزش ها و هویت مشترک کشور است‌ و آموزش و پرورش رسالتی برای ترویج فرهنگ ایثار و رشادت بر عهده دارد.

وی با طرح این سوال که چگونه می توان ارزش های گذشته و میراث معنوی نسل های متمادی را به هم دوخت بیان داشت: خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند و ما باید ارزش های متعلق به دفاع مقدس که در خانواده شهدا متجلی است را استخراج کرده و به نسل جوان انتقال دهیم.

کمرئی افزود: ما بازمانده های بعد از شهدا باید در زندگی آنها اندیشه کنیم و با پدید آوردن فضاها و مراسمی برای مرور خاطرات شهدا از آن ها درس بگیریم.

اسکندری محقق و پژوهشگر در عرصه علوم و معارف در رابطه با چگونگی زندگی به سبک شهدا و مجاهدین ابراز داشت: زندگی به سبک شهدا بندگی در راه خدا است‌ و ما باید از زندگی مجاهدین اسلام الگوبرداری کنیم و حق را از باطل تشخیص داده و راه درست بندگی را بیابیم‌.

وی یاد آور شد: شهدای جنگ تحمیلی در طول تاریخ صدر اسلام و مدافعین حرم همگی در بندگی خداوند متعال مشترک بوده اند‌.

گفتنی است، در انتهای مراسم با اهدای لوح و تقدیر نامه از خانواده شهدا تقدیر به عمل آمد، همچنین از کتاب "تن تن و سند باد" که حکایت زیادی خواهی های غرب است،رو نمایی شد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار