بازگشایی مدارس شهر تهران بامشارکت فعالانه مقامات ملی و استانی برگزارشد

مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی و گسترش فرهنگ توجه به محیط زیست در بین دانش آموزان ،سه چهت گیری اساسی آموزش وپرورش شهر تهران است.

کد مطلب: ۵۳۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

کمرئی مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران گفت :امسال سوم مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس ، شهر تهران حال وهوای دیگری داشت. در حالیکه خیابانها ومدارس تهران با حضور وسیع دانش آموزان زینت گرفته بود و خانواده ها، همپای فرزندانشان در مسیر مدرسه قدم گذاشته بودند.

دکترحسن روحانی رئیس جمهور ایران، زنگ مدرسه ای در منطقه 6 تهران را به صدا در آورد و با طنین آن جریان آموزش وتربیت در سراسر کشور آغاز شد .همزمان در کنار مسئولان آموزش وپرورش تعدادی از معاونان رئیس جمهور،جمعی از وزرا، نمایندگان شهر تهران،مدیران کل دستگاههای دولتی، فرماندهان نظامی ،انتظامی و سپاه، اعضای شورای عالی آموزش وپرورش ، شهردارتهران و تعدادی ازشهرداران مناطق ، استاندارتهران ومدیران حوزه استانداری، فرمانداران،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ،تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ،خانواده محترم شهدا ، جانبازان جنگ تحمیلی،مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مسولان سازمان برنامه وبودجه و...در مشارکتی فعالانه و اقدامی مسولانه زنگ مدارس 19 منطقه شهر تهران را برای یک میلیون و صد هزار دانش اموز و بیش از 60هزار فرهنگی به صدا در آوردند.

کمرئی افزود: این اقدام با هدف درگیری فکری وعاطفی مسولان و تبلور مشارکت در موضوع آموزش وپرورش صورت گرفت که بدلیل همسویی برنامه ها با دغدغه های مسولان مورد حمایت جدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مراسم بازگشایی امسال بیش از صد مقام مسئول شرکت کرده اند ،که این امر میزان علاقه مندی مدیران کشور ، به آموزش وپرورش را نشان می دهد.

مدیر کل شهر تهران گفت: این سرمایه اجتماعی برترین فرصت برای آموزش وپرورش شهر تهران است،و اداره کل شهرتهران مصمم است از این عزم همگانی بهره کافی را برای جریان تعلیم وتربیت ببرد.

کمرئی سپس به تشریح سه برنامه عمومی آموزش وپرورش شهر تهران پرداخت وگفت:گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی و گسترش فرهنگ توجه به محیط زیست در بین دانش آموزان ،سه چهت گیری اساسی آموزش وپرورش شهر تهران است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت برای تحقق آن در مناطق نوزده گانه استان برنامه ریزی شده است.

وی توسعه حرفه ای مدیران ومعلمان را در کنار توجه به شاخص های استاندارد سازی فرایندهای مدرسه را، به عنوان دو سیاست محوری استان در کیفیت بخشی به مدارس دانست

و اظهار امیدواری کرد: برنامه های متنوع شهر تهران در سال تحصیلی 95-96 بتواند به اجرای متوازن اهداف سند تحول بنیادین در شهر تهران کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار