درس ۳

تعادل سفارشی سفیدی تصویر

خبرگزاری پانا:ساختار چشم انسان به گونه ای است که تمام رنگ ها را به صورت واقعی می بیند .پس برای اینکه عکس ما رنگی درست داشته باشد، باید یاد بگیریم دوربین خود را درست تنظیم کنیم.

کد مطلب: ۴۵۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
در درس پیش در مورد وایت بالانس یا تعادل سفیدی کمی صحبت کردیم ؛امروز در مورد تراز سفیدی سفارشی توضیح خواهیم داد.
تراز سفیدی خودکار (Auto white balance) برای سوژه های عمومی به خوبی جواب می دهد، اما رنگ های قوی می توانند آن را به اشتباه بیاندازند. در چنین شرایطی شما می توانید از ترازی سفیدی سفارشی (custom white balance) استفاده کنید .
برای اینکه بتوانید سفیدی تصویر را درست اندازه بگیرید باید از یک سوژه سفید عکس بگیرید (یک تکه کاغذ یا کارت) البته در همان شرایط نورپردازی که سوژه تان قرار دارد . سپس بوسیله دوربین از این عکس برای تراز کردن رنگ سفید استفاده خواهیم کرد.
توجه داشته باشید: از آنجا که این تراز سفیدی ثابت است، این تکنیک برای عکاسی در نور ثابت مناسب خواهد بود ، اگر نور تغییر کند، باید تمام مراحل را از اول تکرار کنید.
مراحل سفارشی سازی تراز سفیدی
در ابتدا یک کاغذ سفید را طوری قرار دهید که با سوژه اصلی ،شرایط نوری یکسانی داشته باشد. بهتر است کاغذ را جایی قرار دهید که سوژه اصلی قرار دارد.
از روی کاغذ سفید که منبع نوری به آن تابیده ، یک عکس بگیرید. سعی کنید تمام کادر دوربین یا بخش زیادی از کادر را کاغذ سفید پر کند.
حالا به منوی دوربینتان بروید و لیست تنظیمات تراز سفیدی Custom White Balance را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
عکس کاغذ سفید را انتخاب کرده و به عنوان مرجع تراز سفیدی برگزینید.
ابتدا باید روی Set to select the image بزنید، سپس به صفحه تنظیمات white balance بازگردید و Custom را از لیست انتخاب کنید.
اگر این مراحل را درست انجام دهید تمام عکس هایی که در همان شرایط نوری می گیرید رنگی درست خواهد داشت.
منتظر آموزش بعدی باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار