رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم

فرهنگ حماسی سروقامتان دفاع مقدس در جامعه ماندگار شود

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بر اولویت قرار دادن برنامه ریزی های استان به منظور حفظ و نشر حماسه سروقامتان و دلیرمردان دوران دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۶۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید حسن رضوی طی سخنانی در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ابراز کرد: تبیین و تشریح شرایط دوران دفاع مقدس برای نسل دوم و سوم و نسل های آینده، مسئولیتی همگانی است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، بایستی به خوبی در جامعه انجام پذیرد.

وی افزود: همانگونه که نهادهایی همچون مرکز اسناد انقلاب اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در راستای انجام ماموریت های محوله تشکیل شد، ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ها نیز در راستای حفظ و ترویج فرهنگ حماسه و ایثار و تبیین رشادت سروقامتانی که با تمام وجود خالصانه در راه حفظ دین جنگیدند، مسئولیتی سنگین و مضاعف دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه اگر آثار و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس حفظ و ترویج نشود، اصل ارزش های آن دوران برای نسل های آینده مورد خدشه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد کلیه سازمان ها و نهادهای استان قم توجه به این موضوع را بیش از گذشته در اولویت برنامه ریزی ها و اقدامات خود قرار دهند.

وی با یادآوری نقش آفرینی موثر قم در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ضرورت حفظ و نهادینه سازی آثار ماندگار قم در دفاع مقدس مسئولیتی همگانی است و نهادها و سازمان های قم باید در این زمینه پیشقدم و پیگیر باشند.

رضوی همدلی و تعامل مناسب و مستمر نهادهای استان را تقویت کننده و راهگشای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: علیرغم محدودیت های منابع، توجه به مسائل فرهنگی بخصوص گسترش فرهنگ دفاع مقدس در اولویت برنامه های استان قم قرار دارد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تکمیل اشاره پروژه مهم و تاثیرگذار مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس(موزه) - از مصوبات سفر مقام معظم رهبری- اظهار امیدواری کرد پروژه مذکور در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات و حمایت های انجام شده، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و جلوگیری از خطر تحریف و فراموشی تاریخ و حماسه آن دوران را ماموریت اصلی ادارات کل حفظ آثار استان ها برشمرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکز ثقل برنامه ریزی ها در استان است و ان شاءالله تکمیل و بهسازی مکان هایی همچون مزار مطهر شهدای گمنام خضر نبی(ع)، حرم شهدای گمنام شهر دستجرد و مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس(موزه) به منظور اشاعه فرهنگ دوران طلایی دفاع مقدس، مورد توجه و حمایت های ویژه استان قرارگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار